anneluna Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Hei dere. Jeg var på 3D ultralyd i dag, og selvom det var spennende, var det også så forvirrende at jeg begynte å gråte. Jordmoren rota og rota rundt, men fikk ikke et godt nok bilde av hodet fordi den lå i en krøll med ryggen opp og hodet helt ned mot bekkenet. Hun sa at alt så ut til å være i orden, men at jeg måtte komme tilbake så de fikk målt hodet også - for å sette en termindato. Alt annet fikk hun skjekket. Har dette skjedd noen flere? Må innrømme at jeg ble litt skuffet over ultralydbildene i dag, så liksom ikke noe ordentlig, og ble bare engstelig av at hun lette så mye etter gode bilder. Hva er det vanlig å kunne se? Jeg er i uke 19. Er takknemlig for svar, ble nemlig litt stresset av å være der:-)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Hei du! Synes ikke du skal bekymre deg. De småtassene kan godt gjemme seg litt av og til. Min datter fikk jeg aldri sett ordentlig i porfil. Hun gjemte ansiktet inn i morkaken. Den lå foran, altså mot min mage. Var ikke så lett å se noe på henne. Gutta derimot har vist seg frem og vært veldig villige. Din lille lå jo med hodet ned, derfor fikk de ikke målt på "toppen" av hodet. Det er viktig å måle i forholdt til termin. Betyr jo ikke at noe er galt. Neste gang kan h*n ha snudd seg en helt annen vei..
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Hadde det sånn på ultralyd med min første, hun lå med hodet ned godt gjemt i bekkenet og det var såvidt JM fikk tatt de nødvendige mål. Vi fikk ingen bilder fra denne ULen, rett og slett frodi hun gjemte seg så godt. UL denne gang så vi mer, men ikke i nærheten av hva vi ser andre har fått sett i følge sine bilder. Alt er i den skjønneste orden, og vi fikk med oss et bilde av en rygg og en arm, hehe :-) Det er viktig å sette ting i perspektiv: UL tilbys ikke for at vi mødre skal få vite kjønn og få fine bilder til albumet, men for å finne eventuelle viktige utviklingsavvik hos barnet. Tørk tårene, og tenk at du er heldig som får en ny UL! Drikk iskald, sterk saft før timen, så skal du se han eller hun hopper rundt inni der på neste forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå