Gå til innhold

Noen som har prøvd bunaden til 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke sjans! klarer ikke holde inn magen lenger. Hmm.. forslag til antrekk eller løgn? Alle tror jeg er gravid, men er liksom ikke klar for å dele det med hele verden enda. (+ at familien til samboer ikke vet noe). Og når jeg ikke kommer i bunad som resten av slekta, så ser det veldig mistenksomt ut! Lurte litt på om jeg skulle si jeg kom rett fra jobb så jeg rakk ikke finne bunaden i år, og at jeg skal tilbake.

Kjøpe noe hvit og svart som ikke vekker oppsikt kanskje..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den problemstillingen har jeg ikke tenkt på...men der sa du noe ja... Unnskyldningen din er vel grei nok den. De som allerede har en mistanke får vel styrket den, men de færreste spør rett ut da.

Tror jeg må prøve den bunaden uti neste uke ja. Bare 6-7 uker på vei på 17. mai jeg, men den oppblåste magen min er ubehagelig i trange klær ;)

Skrevet

Hei!

Da er vi i samme båt. Det er ingen som vet det, og jeg skal ikke på tidlig UL før dagen etterpå. Jeg har bestandig på meg bunad, og i år er det både barnedåp i tillegg til 17. mai.

Jeg har ikke prøvd bunaden ennå, men frykter den kan bli trang over brystene. Må vel hjem å prøve.

Skrevet

hei.

jeg var i konfirmasjon i helgen, og tok på meg bunaden som vanlig.

noe jeg angret veldig på hele resten av dagen! var helt forferdelig å sitte, noe vi gjorde nesten hele tiden!

jeg har ikke merket noe på magen ennå, er 11uker, men kvalmen var jo helt forferdelig når bunaden strammet inn i magen. jeg har vest-agder stripesakk!

Skrevet

jeg kom inn i den men lite å gå på å ikke veldig behagelig, men at jeg kom inn.. Har jo bare løs mage endåg, ikke baby mage. Er 11+4 og lagt på meg 2,5 kg.bunaden er ikke så stort problem, men beltet er trangt (hardanger bundad) MEN mye kan skje på 12 dager. Mye ;) Har kjøpt en sommerkjole, så satser på sol hvis bunaden ikke går på.. Må ta sjanser her i livet ;) Gidd ikke sy ut bare for i år selv om det hadde vært kjekt å gå med bunad siden jenta mi på 2 skal gå i.. Drømme

Skrevet

Jeg skal likevel fortelle det den helga, så gjør ingenting om det ikke blir bundad. Folk ser jo at jeg har lagt på meg. Er liten fra før, så 2,5 kg er mye for meg. Mamma var her for å sy ut jenta mi sin bundad, og jeg vet at hun brente etter å spørre om hun ikke måtte sy ut min også, men hun turde vel ikke spørre... he he.

Skrevet

Har ikke fortalt det til noen enda, så bunaden bare MÅ passe. Skal i konfirmasjon til helgen også og har ingen alternativer til å ha på meg... Bunaden er heldigvis litt høy i livet.

Skrevet

Var i konfirmasjon i helgen og bunaden satt som før. Noe som i utgangspunktet er utrolig, for den er ikke endret noe i vidden siden jeg konfirmerte meg...Men hadde en fin liten bul under sølvbeltet, som nok bare jeg la merke til, men dog en bul. Er 9 + 5 og er veldig stor føler jeg selv. Kjæresten min bare ler av meg når han ser meg naken, for det er så stor forskjell på før og nå. Håper ikke det fortsetter i denne farten, det kan bli heftig! Men bunaden skal nok gå bra, så lenge ikke andre ting endrer seg nevneverdig. Livet er heldigvis noe høyt, og det er ingenting som skal knytes/festes over brystene (som og har vokst noe veldig!). Men de var jo små i utgangspunktet, så nå ser det egentlig bare fint ut:)

Lykke til til resten av bunadsgjengen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...