Gå til innhold

Er det jeg som er vrang her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal holdes konfirmasjon til tantungen til mannen min i helgen.. Vi skulle jo sef så gjerne vært der.., men nå sitter jeg jo her en uke på overtid og venter og venter.. Konfirmasjonen holdes ca 30 min unna her vi bor og da sånn at det eventuelt blir litt over en time til sykehuset om fødselen skulle starte mens vi er der.. i tilegg til at vi bruker litt ekstra tid for og levere mini til barnevakten eventuelt..

Vi sa når vi fikk innbydelsen at vi kan ikke si 100% ja eller nei på om vi kan komme.. Kommer barnet til termin så kommer vi nok om formen tillater det og jeg er ute av sykehuset.. Hvis ikke så blir det vanskelig pga jeg antagligvis ligger på sykehuset den helgen.. ( håper kanskje blir satt igang onsdag/torsdag)

Da fikk vi en skyldebøtte ut av en annen verden om at familie ikke betydde noe osv osv..

Hadde dere skrevet dere ut fra sykehuset dagen etter fødselen for og kunne dra i konfirmasjon?? Er det jeg som er vrang her?

Er også litt nervøs siden det allerede er et stykke til sykehuset og fødselslegen mente det kunne gå fort når fødselen først startet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke lagt noen planer rett før eller rett etter fødselen.. familie eller ei :)

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden dratt i konfirmasjon om jeg var på nippet til å føde eller nettopp hadde født. Det får da være grenser. Syns du skal tenke på deg selv her og ikke sånne merkelige folk som tydeligvis ikke klarer å tenke!!

Skrevet

En ting er å skrive seg ut fra sykehuset dagen etter en fødsel for å dra hjem.

En helt annen ting er det å sitte på en hard stol flere timer under konfirmasjon og høre på kjedelige taler og sanger.

Jeg hadde ikke klart det om jeg så hadde fått en million for det.

Blir deilige dobesøk med spyling og alt det har å by på.

Skrevet

... en skyllebøtte fordi dere skal ha baby, og selvsagt ikke vet når den kommer? Ærlig talt! Du er ikke det minste vrang - men det er derimot familien deres! Herregud! Selv om man er i god form etter fødselen, alt tatt i betraktning, er det vel de færreste som orker - og prioriterer - en konfirmasjon dagen etterpå?

Jeg er egentlig målløs.

Skrevet

Nei guri, her er det familien som er vrange.

Skrevet

Veldig dårlig gjort av familien, skulle tro de ikke fikk til konfirmasjonen uten deg til stede...En annen ting, det er konfirmanten som er hovedpersonen denne dagen, om fødselen skulle starte under konfirmasjonen blir jo du hovedatraksjonen og ikke konfirmanten:-)

Gjør akkurat som du føler og ikke bry deg om hva andre sier, det er din kropp og din fødsel. Om du synes det er ubehaglig å være en time unna sykehuset så blir du hjemme. Om du ikke skulle føde da he he he. er litt vanskelig å være to steder samtidlig.....det er da klin umulig å gi 100% svar før akkurat dagen, så om de trenger et svar sier du at du kanskje må føde den dagen... beklager at jeg ikke kan komme:-)

Skrevet

Og NEI, jeg hadde ikke skrevet meg ut fra sykehuset om jeg ikke følte for det. Man må nyte de dagen så godt man bare kan.

Skrevet

Alvorlig talt, her er det IKKE du som er vrang nei!!! Går det an..

Skrevet

Nei, kjære vene! Men hvis det er så vanskelig for dem å ikke vite sikkert får dere pent takke nei, at det passer dessverre ikke.

Skrevet

Vi har sagt at vi ikke kommer.. Pga overtidskontroll i morgen og jeg tror jeg kanskje blir satt igang nærmeste dagene.. Men hun mente nå at det var jo ikke noe stress og være der rett etter fødsel eller om det var sånn at jeg fortsatt ikke hadde født.. For jeg kunne jo bare sitte der.., behøvde ikke og gå noe særlig eller gjøre noe i det hele tatt..

Var det at vi ikke tenkte på familien i det hele tatt siden vi ikke prøvde og komme.. Familien betydde ikke noe for oss siden vi ikke kom.. Jeg prøvde og forklare at jeg tror ikke at jeg hadde orket og sitte der så lenge om det er sånn at jeg nett har født.. Men den skjønte hun ikke nei..

Endte vel opp med at mannen bare sa at dette her blir for dumt og diskutere,.. Enten så er vi på sykehuset ellers så er vi rett rundt hjørnet for sykehuset siden hun da nesten er 2 uker over termin.. Når hun da allikevel ikke ga seg sa han bare hade og la på.. !!

Gjest Morn du
Skrevet

Familien er de som er urimelig her. Ingen kan forvente at en som nettopp har født eller kan føde når som helst, skal stille opp selv om det er familie. Jeg hadde absolutt aldri i verden skrevet meg ut dagen etter fødsel for å dra. Ikke sikkert du får lov til det heller. Det du trenger til helgen er RO, det får du ikke i konfirmasjon..

Skrevet

Makan! Her er det familien som er vrang og ikke dere! Blir litt rystet over sånn oppførsel..

Det andre er jo at det er konfirmanten som er hovedpersonen og skal ha hovedfokus. Ikke en nyfødt baby eller en dame i fødsel..

Skrevet

Nå er det viktig at du tenker på deg og barnet.

Så kan du ta en tur innom tantebarnet med en liten oppmerksomhet på et senere tidspunkt.

Lykke til med fødselen

Skrevet

Du er ikke vrang i det hele tatt du :)

Skrevet

"familie ikke betydde noe" ... du får svare som sant er da og si at akkurat nå er DIN familie og spesielt den aller minste faktisk viktigere enn slekta. Du må ta vare på deg selv og ditt barn og delta på det du er i form til.

Hadde ikke frivillig utsatt meg for en times kjøretur når ting startet ... syntes det var mer enn vondt nok de 10-15 min. vi brukte til føden.

Skrevet

Hehe.. Rimelig spesielt må jeg si..

Helt klart det er familien som er vrang her.. Hadde gjort det samme som deg!

Lykke til med fødsel =)

Skrevet

hehe:)

Dette vet du svaret på selv! Klart du har rett:)

Lykke til med fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...