Gå til innhold

Er det jeg/vi som er vrange her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal holdes konfirmasjon til tantungen til mannen min i helgen.. Vi skulle jo sef så gjerne vært der.., men nå sitter jeg jo her en uke på overtid og venter og venter.. Konfirmasjonen holdes ca 30 min unna her vi bor og da sånn at det eventuelt blir litt over en time til sykehuset om fødselen skulle starte mens vi er der.. i tilegg til at vi bruker litt ekstra tid for og levere mini til barnevakten eventuelt..

Vi sa når vi fikk innbydelsen at vi kan ikke si 100% ja eller nei på om vi kan komme.. Kommer barnet til termin så kommer vi nok om formen tillater det og jeg er ute av sykehuset.. Hvis ikke så blir det vanskelig pga jeg antagligvis ligger på sykehuset den helgen.. ( håper kanskje blir satt igang onsdag/torsdag)

Da fikk vi en skyldebøtte ut av en annen verden om at familie ikke betydde noe osv osv..

Hadde dere skrevet dere ut fra sykehuset dagen etter fødselen for og kunne dra i konfirmasjon?? Er det jeg som er vrang her?

Er også litt nervøs siden det allerede er et stykke til sykehuset og fødselslegen mente det kunne gå fort når fødselen først startet..

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Nei herremin, da har du vel nettopp født (hvis du blir igangsatt i morgen) eller holder på med fødinga! De kan da ikke kreve at dere skal legge fødsel og de første dagene tilrette for dem - det er tøffe dager!

Familie betyr ikke noe? Vel, i akkurat denne perioden er det DERES lille familie som betyr noe. De får da sikkert plenty med gjester i konfirmasjonen, men de første dagene og hvilen etter fødsel kan du ikke ta igjen. De får belage seg på at dere kommer hvis du er i form til det, syns jeg.

Skrevet

Nei ærlig talt !! er IKKE du som er vrang her...

Selvsagt skal dere prioritere barnet som kommer!

Klart familie betyr noe men her er det snakk om din nærmeste familie ,barnet ditt.

Og når dere samtidig har gitt beskjed hele veien om at det ikke er sikkert dere kan komme synes jeg det blir respektløst av familien å begynne å skjelle dere ut.

Nei, tenk på deg selv og gjør det DU synes er riktig, uten å ha dårlig samvittighet for det

Skrevet

Du har min hele og fulle støtte. Du er overhodet ikke vrang.

D er nok heller din manns familie som har blitt litt selvsentriske i denne travle konfirmasjonstiden, og ikke klarer og sette seg inn i deres situasjon.

Selvfølgelig drar du ikke i konfirmasjon dagen etter en fødsel. Nå skal du bare slappe av. Konsentrere deg om det store og fantastiske som skal skje, og la konfirmasjon være konfirmasjon. De vil nok forstå (forhåpentligvis) når alt stresset har lagt seg.

Kos deg m den lille når den kommer!

Skrevet

Hei!

Nei, syns overhodet ikke du er vrang...men om jeg hadde vært deg eller vi hadde vært dere og fødselen var over innen søndag så hadde nok gubben og snuppa dratt i konfirmasjonen. Hvis du, eller jeg da, ligger så sykehuset så klarer vi oss jo bra der alene i noen timer...

Men det er MIN mening da...

Men teit av dem å gi dere skyllebøtte for det!! Det tar seg jo ikke ut. Det er jo liksom ikke sånn at man føder annenhver helg heller...

Lykke til med fødselen!

Skrevet

Du er slett ikke vrang! Selv har jeg termin 29 mai, og er invitert i brylup 13 juni. Vi har gitt beskjed om at de må ha plassen vår på vent ettersom at vi ikke kan vite når ungen blir født, eller i hvilken form jeg er i etter fødselen. Dette har vi fått full forståelse for på alle kanter, og da burde i alle fall du få forståelse for din situasjon! Be de drite og dra ;-)

Skrevet

Den konfirmasjonen hadde jeg uteblitt fra uansett etter den behandlingen- på ren trass!

Man bør da forstå at en fødsel er en krevende greie, og at man ikke nødvendigvis er i form til å sprade rundt i familieselskaper dagen etter! Hmpfr!

Skrevet

Hmmm... sting, melkespreng, nyfødt baby og konfirmasjon. Ikke akkurat en god kombinasjon. Jeg hadde holdt meg på sykehuset/hjemme. Tiden rett etter en fødsel er ikke da man føler seg mest sosial. Jeg synes det er direkte frekt av familien å skjelle dere ut, dette er en situasjon alle bør ha forståelse for!!

Men som sagt i et tidligere innlegg, det går jo an å inngå et kompromiss. Mannen og storesøster/bror kan jo representere familien i selskapet? (så sant du ikke føder akkurat da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...