Gå til innhold

Hvilke symptomer har dere da?


miepia30

Anbefalte innlegg

Er jo fryktelig tidlig men mener absolutt å kunne kjenne at det er mye på gang.

Harde, ømme pupper

Økt utflod (som gjør at jeg springer på do i ett sett for å sjekke at det ikke er blod)

Litt mensmurring til og fra

Økt spyttproduksjon

Småkvalm, særlig på morgenen etter nattevakt og heftig jobb i 20 timer uten mat eller hvile.

 

hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer jobb uten mat og hvile er vel ikke helt å anbefale for gravide. Du kan ta en prat med lege/arbeidsgiver, og det skal tilrettelegges for gravide. Ikke helt svar på spm men... Pass på deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke noen symptomer enda.... Men det var sånn med min første også. Alle andre klaget på kvalme, bekkenløsning, halsbrann og all annen faenskap, men jeg hadde et fint og problemfritt svangerskap. Håper det blir det samme denne gangen også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murringer i ny og ne, varierende i styrke.

Stikninger i underlivet.

Ekstremt ømme brystvorter.

Trøtt, trøtt, trøtt.

Svimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, trøtt og mer trøtt her og. Ømme brystvorter. Litt strekking i livmoren. og ellers enda mer trøtt...:0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen veldig ømme pupper her og.

Er veldig trøtt og til tider noe stikkinger i underlivet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker denne graviditeten mye mer enn den forrige. Jeg har også mer utflod (noe jeg har hatt hele svangerskapene med de andre to), jeg har veldig ømme pupper som har vokst mye, jeg er trett, jeg fryser, det murrer stadig i livmoren, det stikker i sidene, og magemusklene har sluppet magen rett ut.

 

Rart å tenke over. Er bare 5+1, men kroppen min forteller meg virkelig at jeg er gravid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+2 og startet akkurat nå dagen med å brekke meg skikkelig flere ganger, gikk så tårene rant det gitt.

Også har jeg tunge og ømme bryster, økt utflod de luxe og konstante mensmurringer. Stikker også til i lysken innimellom. Men alt dette er vel bare en del av sjarmen jenter? ;o)

Ikke noe spesielt trøtt, men kan ikke legge meg på sofaen, da sovner jeg uansett..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er d endret luktesans. Får brekninger av duften, el skal jeg si stanken, av mine døtres parfyme og bodylotion. Når gubben har vært ute på trappa og røyka, så får han værsågod pusse tenna innen han kommer i nærheten av meg.

Hva man skal finne på å spise nå for tiden er også et stooooort sp.mål. Er ikke spes kvalm, men d er jo ikke noenting som smaker godt lengre...annet enn egg m kaviar, dah... ;) Synes d er litt tidlig å utvikle pika ennå, men har en ørliten mistanke om at d kanskje er flere der inne...

Ellers er brystene så ømme, så ømme. Jeg løper på toa en gang i timen, foruten på natta, da er d hver annen...hehe :P

Og på toppen av det, så har jeg jommen begynt å "vagge"...allerede!! Forsøker å la være, men kroppen vil liksom ikke gå normalt.

Alt i alt, synes jeg i og for seg at d rekker m graviditetssymptomer nå...;)

 

Love n Bless,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos meg er det murringer/menssmerter på kveldstid.Litt små uggen av og til men ikke mye.

Ikke noe særlig ømme pupper heller:)Men så trøtt zzzzzzzzzzzzz.....

merker når jeg er på jobb.alle luktene av mat og alkohol esj..da blir jeg kvalm.Jobber som servitør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede noen dager følt meg småkvalm, og det før jeg testa positivt. Reagerte veldig på røyklukt i går og i dag, husker jeg gjorde det sist også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er helt ny innenfor alt, så stikkingen i magen syntes jeg var kjempeskummelt- tenk vis noe var galt. Ble litt beroliget når jeg leste dere har det også:) Ellers har jeg vonde ømme bryst, kvalm, men ellers topp! Hva betyr: 5+1? Eller 5+2 osv hvorfor er det + og hva er det siste tallet?

 

:) hehe! Alt er nytt og skummelt! Men så spennende og koselig det er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Melcy: 5+1 betyr at du har komt så langt i svangerskapet som 5 fullgåtte veker, og 1 dag ut i den 6 veka...

 

Eg kjente at eg var gravid allerede 4 dagar etter eggløsning.Merka at eg var ekstremt trøtt,murring og stikkningar i magen...

Eg er fortsatt VELDIG trøtt,men murringane har roa seg litt (men kjenner mest om kvelden etter jobb,jobbar i barnehage med en del løft...),og då eg var 4+6 fekk eg ømme bryst...No er eg 5+1,og har termin 7 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er lege selv, arbeidsgiver er lege. og hun har ikke barn. og ingen forståelse. veldig vanskelig. de vil ikke tilrettelegge. det koster dem for mye penger å tilrettelegge, eller leie inn vikar sm kan gå nettene mine. alternativet er sykemelding og det er synd for jeg er jo ikke syk. skal tenke litt på det. ikke noe moro med så harde vakter nei. vil jo at lille reka skal ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI

 

Det finnes noe som heter tilretteleggingstilskudd, som IA-bedrifter kan søke. Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge ved fare for sykmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Halsbrann, veldig ømme pupper, trøtt og småkvalm. Æsj.. Men skal ikke klage, jeg eeeeeelsker det! (hehe...)

 

Bare lille spire holder seg frisk og bor der inne fram til årsskiftet er jeg veldig fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det., men det tilskuddet er forsvinnende lite og ikke nok til å erstatte arbeidsgiver sine utgifter med å få vikar. men ja, jeg har alle rettigheter på min side. bortsett fra at sjefen truer med at jeg ikke får godkjent turnustjenesten fordi det er viktig at vi har nattevakter med tanke på læringseffekten. det letteste er å bli sykemeldt de 6 vaktene det er snakk om før man er over i mindre kvalm fase forhåpentligvis. men også da kan jeg risikere å ikke få godkjent tjenesten. ikke lett. men kroppen får bestemme. går det ikke så går det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Melder meg inn i denne klubben jeg:) For en fin klubb.

 

Jeg er 6+2, og så langt kan jeg ikke klage over store ubehaget. Eller det vil si.. Jeg klager litt, for jeg ønsker litt den fysiske bekreftelsen på at det er noe der inne. Men 5 positive tester er jo bekreftelse nok i og for seg. Men litt har jeg:

 

- Kjenner litt i puppene innimellom, nesten som støt. Men dette er ikke mye, går litt opp og ned.

- Mensmurringer og stikkinger i magen og litt i underlivet.

- Kviser (uff), og håret er flatt og dødt.

- Økt utflod. Løper på do innimellom for å sjekke at det ikke er blod ( som sikkert mange andre gjør ).

- Humøret svinger, stakkar den vordende pappan..

- Mer trøtt enn vanlig, men er ikke like trøtt hver dag.

- Urolige netter med rare drømmer.

 

Også er det mange tanker i hodet. Veien fra glede til bekymring er kort. Er det barnet friskt? Er det liv det nede? Kommer dette til å gå bra? Det er vel helt vanlige bekymringer hos en vordende mor antar jeg.

Flere som har det sånn?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Jeg er 5+2 og merker ikke så mye ennå...

Litt mensen murring her oxo, har vært endel svimmel siste 14 dagene.

Merker jeg blir fortere mett enn vanlig og kanskje mistet litt matlyst... Noe jeg er kjempefornøyd med siden jeg har noen kilo for mye fra før...

Ikke merket no økt utflod, men sett antydning til farge på på papiret et par ganger... Leste det var normalt og roet meg med det :o)

 

Må jo oxo nevne at jeg har blitt et skikkelig sippehue... ler...

Griner jo av alt og ikkeno til tider... Litt morro faktisk... Er vant til å bli ledd av... he he...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få med det jeg merker mest? he he...

 

TRØTT, sove sove sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig trøtt og det strekker litt i ligamentene nær livmora iblant,men kjenner ikke så mye mer enda, er bare 4+6 idag. Sist jeg var gravid kom kvalmen i uke 7, så går bare å gruer meg. (jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme nesten hele sv.skapet) Puppene er alltid litt mørbanka siden jeg fortsatt ammer jenta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ømme bryster og plagsomt høy puls! Er 4+6. Peser som en hval etter bare en trapp, kollegene mine kikker litt rart på meg...og pulsen går ikke ned igjen, kan holde seg høy lenge. Om jeg blir bittelitt nervøs, som når jeg skal prestere noe i møter el l, skyter den også i været og jeg hiver etter pusten og strever med å snakke i lange setninger. Det er vel bare et tidsspørsmål før de forstår... Jeg hadde samme prb sist, puls var hovedsymptomet, med hvilepuls inntil 130. Ellers merker jeg ingenting nå, ikke forstoppelse (som var total i starten sist), ikke murringer/stikkinger el utflod (også mye sist), ei heller kvalme el enorm matlyst som sist, så jeg begynner jo å lure på om det hele bare er innbilning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

jeg har hadd ømmebryster i en måned nå, sinsykt vondt å gå trapper, springe og lignende. jeg har å merket at jeg blir veldig fort tungpust, høy puls, humørsvingninger og så er jeg veldig trøtt hele tiden. Etter en dag på jobben er det bare å slenge seg ned på sofan for å sove litt;) men skal ikke klage, det er absolutt verdt det:) er bare veldig glad jeg har sluppet unna kvalmen så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm - ikke bare på morgenen...

Ømme bryster

Trøtt

"Hormonell" - dvs sint, lei meg, lettrørt

Oppblåst

Tisser ofte til tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...