Gå til innhold

Noen som studerer fulltid/deltid ved siden av barn og jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre litt om du opplever dette:-) Skal selv begynne med studier til høsten, men er redd at det kan bli for mye eller for lite tid til barna. Har plan om å gå sykepleien deltid, men kommer jeg ikke inn der blir det muligens fulltid. Er veeeeeldig usikker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved fulltid blir det jo som en jobb. Vil antagelig få mer tid til barna. Få studenter som jobber med studiene 40 timer i uka!

Ved deltid, ville jeg nok anbefalt også å jobbe deltid for å få tid til barna......

Skrevet

Jada, studerer fulltid og jobber ekstra i klesbutikk for å spe på studielånet, går strålende det. Selv om det noen ganger er litt kjipt å jobbe i helgenen og om kveldene, men penger må en jo ha:-). Så lenge man innstiller seg på det, så går det bra.

Skrevet

Hvilket studie er det du går på? Blir det mye å lese utenom forelesning? Føler du at du får nok tid til barn/barna?

Skrevet

Går fulltid barnevernspedagog, mye oppgaveskriving og greit med lesing også. Jeg skulker aldri forelesninger nettopp fordi jeg ikke har så mye tid til å lese ellers. Føler jeg får bra tid med barna allikevel, men klart deres far ser mer til de enn meg i visse perioder. Men, har jo alltid litt dårlig samvittighet for enten lesingen eller ungene, men det er jo typisk damer igjen.

Skrevet

Har studert fulltid og jobbet ved siden av. Jeg har jobbet når jeg har hatt barnefri og har tom. tatt meg fri noen dager på skolen for å jobbe. Er ferdig uteksaminert nå:-) I perioder lite fritid, men det er jo prioriteringer, dèt. barnet har det ikke gått utover. Dette er førskolelærerstudiet. Fra høsten skal jeg prøve meg på master deltid ved siden av fulltidsjobb. Wish me luck:-O

Tidligere har jeg studert sykepleie og det er tyngre enn førskolen synes jeg - og mer obligatorisk fremmøte. Samtidig handler det om interesser. Og vilje. Man klarer det man vil, som oftest, med en god del innsats!

Lykke til da:-) Spennende studie:-))

Skrevet

Så utrolig bra! Blir veldig inspirert av deg jeg:-)

Har du/dere mye utgifter slik at du må jobbe mye? Vi har en del faste utgifter da vi er vant med at begge er i full jobb. Økonomien er vel også en stor del av bekymringsposten! Kom gjerne med innspill du også, Oslomamma!

Skrevet

Min livssituasjon er en helt annen da. Jeg har "bare" ett barn, ingen lån og okå økonomi. Jeg leier riktignok, og er på utkikk etter leilighet nå. Men, jøssenavn og dyrt det er ah:-S

Jeg er alenemor, men alene og alene fru Blom. Vi har en deling hvor jeg har henne 60% og han 40%.

Jeg måtte nok ikke ha jobbet, men det er greit ift. arb.erfaring + at det er greit med penger til sparekassa:-)

Tror at dersom økonomien tilater det så er det mest viljen og interessen det kommer an på. Jeg liker så godt det jeg driver med, og vil hele tiden mer. Dèt er en pådriver for meg i hvert fall. Jeg liker å lese- og å lære. Men, akkurat nå skal jeg innrømme at jeg er litt lei:-O Og at det hadde vært deilig og bare jobbet.

Lykke til, til deg da. Jeg tror nok du ikke skal bekymre deg så mye på forhånd.Det er alltid litt utforendrende med nye overganger, men så bruker det å gå seg til etterhvert. Tvi tvi:-)

Skrevet

Jeg har fullført hele mitt studie på denne måten.

Det begynte med at jeg ikke visste helt hva jeg skulle studere, så jeg hoppet på et studie deltid, mest for å ikke dette av hele mølla. Jobbet så ved siden av. Etterhvert valgte jeg meg to spesialisering i min bachelor grad. Men da var vi kommet så langt at jeg økonomisk ikke hadde råd til å studere fulltid. Vi hadde fått 1 barn, hadde 1 på vei og kjøpt oss leilighet. Siste året tok jeg i fødselpermisjonen til den minste.

For all del det funker, men det krever av alle parter. Føler ikke at jeg hadde mindre tid til barna, men mindre tid til meg selv og partner. Det vil si at mye av ledig tid på kveldene og i helgene gikk til skolen. Men når dette er sagt, jeg fullførte med veldig gode karakterer, og nettopp fordi jeg gjorde meg ferdig med studiene hadde jeg en veldig god fast jobb å gå til. Jobben ble jeg tilbudt da jeg hadde 1 år igjen av studiet. Fikk begynne i stillingen som innleid, og gikk over til fast ansettelse da jeg var ferdig.

Så med andre ord, jeg hadde ikke hatt en så god og spennende jobb hadde det ikke vært for at jeg gikk ferdig studiene.

Dersom du har råd, vil jeg allikevel anbefale å studere fulltid, og bli ferdig med det. Mindre krevende for hele familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...