Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Hei Til nå har tantene vært barnevakt til jenta vår,men nå viser det seg at de snart skal flytte. Noe vi synes er kjempetrist! Siden de er den eneste familien vi har her må vi prøve å få tak på noen andre som kan stille opp i "krisesituasjoner" , eller evt slik at jeg og samboeren min en sjelden gang kan komme oss en tur ut. Jenta mi er to år, og ja jeg vet at jeg er hønemor,men klarer liksom ikke stole på hvem som helst heller. Vi har heller ikke den største omgangskretsen om dagen (vi jobber med saken). Mye ble forandret når lile jenta kom til verden,men slik er det vel for mange Hvor mye bør man evt betale en barnevakt og hvor gammel bør barnevakta egentlig være? Har veldig lyst å komme i kontakt med en eller to stykker som dattra mi kan bli godt kjent med...Greit å ha noen som er fast tenker jeg. Hvordan ville dere har gått fram?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Dytter på denne..Ingen kloke damer som har noen gode råd? Hi
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Har tenkt mye på det samme selv, så jeg hjelper deg med å dytte denne :-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Takk så trivelig prøver å dytte en gang til på den i håp om noen vil svare.
Gjest Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 1. annonsere etter reservebesteforeldre i lokalavisa. 2. annonsere etter kveldsvakt (på lik linje med vanlig dagmamma) i lokalavisa. 3. har de ansatte i bhg/kollegaer på jobb/venner en tenåring som er til å stole på og som har barnetekke? 4. enslig nabo som likså godt kan se på TV hos deg om kvelden som hos seg selv? 5. Vennepar der dere bytter på å passe hverandres barn? Fra 14/15 år og opp er greit for meg, hvis vedkommende er "moden" og feks har erfaring med småsøsken. Betaler 200-300 for en kveld. Hvis det er voksne som passer vil de aldri ha betalt så da fr de vin eller blomster eller noe. Eller en gjentjeneste.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Sett inn en annonse på Finn, lapp på butikken eller på den lokale videregående skolen.. Spør etter noen som er glad i barn og gjerne etter referanser. Du overlater uansett ikke ansvaret for barnet til den nye barnevakten på første møte, dere bruker litt tid på å bli kjent. Jeg har den ene vikaren i barnehagen som barnevakt, hun begynner på førskolelærerstudiet til høsten og jobber som vikar i barnehagen dette året, hun er super!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå