Gå til innhold

USERIØS ADVOKAT Fått penger men ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem anngående min søster,vi har arvet en leilighet .Som skal pusses opp og selges ,vi skulle legge inn 10.000kr hver for å få den i bedre stand.

Bestefaren vår døde gikk hun til skifteretten og skrev seg som annsvarlig ,at hun skulle ha co/adressa hans til henne.

Og skulle levere alle regninger i banken for å trekke ifra hans konto.

Nå har jeg oppdaga at strømmen er stengt gått til innkasso,og manglende husleie til boretslaget.

Jeg får ikke betalt noe da begge må underskrive ,men hun gir ikke lyd fra seg ,svarer ikke på tlf verken fra meg eller advokaten,eller pr brev.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre?

Advokaten gir ikke tilbake mld på noe.ringer han og han sier ringer deg etterpå ,men neida.

Begynner å lure om hun har sniki til seg noe ,hun ba om fullmakt på hans konto da han var på gamle hjemmet ,og sa at jeg bodde i utlandet.Noe som ikke var tilfelle.

14 dager etterpå sa hun til pleierne at hun ikke ville ha den alikevel.

Kan også si at hun har stjålet 10.500kr fra meg før + solgt garasjen til min mor og beholdt pengene.+ mange sånne episoder. Kjørt innkasso på sin eks også.

Noen sier at jeg kan annmelde henne for mislighold?? men hva går det utpå noen som vet??

Og er for jævlig at må noe sånt til ,eller?

Men jeg mister jo min del av arv,det er ca 250.000kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søster eller ikke søster. Fader heller, det virker som hun trenger en vekker.

Gi henne beskjed, at enten tar hun kontakt og dere ordner opp sammen, ellers så er det anmeldelse neste!

Leiligheten er jo ditt ansvar også, så husleie osv kan jo falle tilbake på deg.

Skrevet

ja jeg vet.Men det er det at vi er ikke på talefot lenger.Har kommet til det stadiet at jeg ikke orker synet av henne,hun har gjort meg så mye opp igjennom åra,så har blitt sånn dessverre .Men har det bedre uten henne.

Advokaten skulle ordne opp men har ikke hørt noe og jeg har betalt han 2000kr.

Noen ganger flyr det en fanden i meg,hun har en sønn som blir 13 år og bæsjer på seg ,men hun gidder ikke å få han sjekka.

hun selger medisinene sine og adhd medisinene til sin sønn til narkomane. Det har hun gjort lenge mange år,nå.

hun hadde en mann som solgte hun var med på det også,hun stod på papira som skilt men hadde mannen boende der.Han hadde gjemt halv kilo amfetamin i fryseren,hun var med på det

.Men hun fant seg en elsker å gikk til polisen å sladra på han.Han blei satt inn og hun betalte leiligheten sin med narko penger.

Det er også en av grunnene til at jeg tar avstand til henne.

Av en eller annen grunnhar hun alltid vært ute etter å skade meg på alle mulige måter ,jeg har aldri gjort henne noe.

Skrevet

Det første du gjør er å ta en telefon til barnevernet, ubegripelig at du ikke har grepet inn på hans vegne før.

Neste steg må være å kontakte ny advokat, og få hjelp til anmeldelse av din søster, slik at arven din ikke skusles bort.

Søsteren din må jo virkelig være ute å kjøre, skal ikke se bort fra at hun har brukt opp det meste av midler på kontoen din deres avdøde far.

Veldig lei situasjon, lykke til. Hvis du har problemer med å finansiere advokat kan du ta kontakt med jussformidlingen på universitet nær deg, der får du gratis hjelp av avgangsstudenter som har jurister som kontrollerer arbeidet de gjør.

Skrevet

Takk da skal jeg kontakte dem ,søkte på fri rettsjelp men fikk ikke og jeg har undrkanta 80.000kr i året.

Hun lurer alle og enhver alle trur hun er så snill og jeg den slemme.Folk har sluttet å hilse ppå meg gudene vet hva hun har sagt .At hun har brukt penger som ikke er hennes ja det er ikke første gang.

Hun er til og med å lurer små barn som spiller på noe som heter habbo.

Lurer ut av dem passordet og tar tinhgene dems ,det er en virtuell verden .men alikevel

Skrevet

Bare hyggelig. Men vær så snill å kontakte barnevernet på vegne av nevøen din. Du må beskytte ham hvis han lever slik du beskriver, stakkars gutt. Det er ditt ansvar som voksen å tale barnets sak, siden han selv ikke kan forsvare seg, og be om hjelp.

Skrevet

Lover jeg sakl gjøre det i dag ,har liksom latt det være da jeg har en far som blir helt gal,alt jeg gjør er galt.Min søster gjør alt riktig.

Eneste som skjønte hele greiene var min mor,hun så hvordan hun var å prøvde å få opp øynene på min far ,men fikk bare kjeft tilbake.Faren min og henne har alltid styra hele familien,men nok er nok .Jeg gjør som jeg vil ,har driti i dem begge orker ikke mere.

Skrevet

ja nå har jeg ringt barnevernet og fortalt åssen gutten har det.Sa jeg var tanta hans,så det får stå til,tok med i samme slengen at dem sloss ,dem denger løs på hverandre,hun setter seg oppå han opg slår løs fordi han ikke hører sier hun .Han har ADHD.

Skrevet

Veldig bra at du gjorde det. Tøff prosess å melde fra til barnevernet, men veldig viktig å gjøre det. Når hun selger adhd-medisinene til gutten sin er det ikke rart han ikke "hører etter". Huff:(

Skrevet

Etter et dødsfall er det bare bobestyrer som kan bruke noe av pengene på avdødfes konto. Og bobestyrer skal igjen ha skriftlig godkjennelse fra alle i dødsboet for å bli det. Er et fast skjema for dette.

Har hun brukt noen penger etter dødsfallet har banken driti seg ut og må dekke dette. Har hun tatt andre ting skal dette trekkes av hennes deln av oppgjøret. Er ikke bare bare å underslå penger i et dødsbo, alt skal dokumenteres.

Disse papirene som skal fylles ut i forbindelse med bobestyrter er noe advokten automatisk skal sende når dødsfallet er kjent.

Skrevet

Men om hun fikk fullmakt mens han lå på pleiehjemmet kan jo pengene være tatt FØR han døde

Skrevet

Noe kan hun ha tatt ja, men verdier i leiligheten/huset samt selve boligen kan hun ikke bare ta. Det må gå rettsmessig gjennom arveoppgjøret. Og fullmakten er ikke gyldig etter at han døde.

Og søsteren må huske at regninger som ikke blir betalt er søsteren rettslig ansvarlig for hun også, så hun kan ikke bare stikke.

Skrevet

Takk for alle svar.

jeg må nok bytte advokat ja hører ikke noe fra han.tlf han går på svareren og har sendt han mail ,men ikke fått svar.

Når han døde blei det ikke skrevet noen av oss som bestyrer av boet,men at begge må underskrive på regningene som skal bli trekkt ,men hun tar ikke tlf ikke svarer på advokat sin hendvendelse.

Og all posten til avdøde går til henne. Skal bli morro å se hva hun gjør med skattepengene hans hvis han har til gode,pleid å få igjen han rundt 5000kr hvert år.

Hun har ikke sendt noen kopi,så egentlig håper jeg hun overfører det til sin konto.Så da kan jeg ta henne en gang for alle.

Hun er nav svindler appåtil,styggt av meg å si det men hun har lata som hun har vært enslig mor i 16 år+ .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...