Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har en skade og så starter å jobbe hos ny arbeidsgiver uten å si noe om skaden, og holder ut i 4 uker, har man da rett på sykepenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt ufint ut synes jeg. Men må du så må du.....

Husker ikke hvor lenge man må jobbe for å ha opparbeidet seg rett til sykepenger, men det finner du vel på nav sine sider....

Skrevet

Det er jeg som er arbeidsgiver. Man må jobbe i 4 uker, det er greit. Problemet er at mannen, som er ansatt hos meg, burde blitt sykmeldt nå. Han har store problemer med å jobbe etter en fotballskade før han begynte hos meg. Hvis han blir sykmeldt nå får han ikke sykepenger, så det vil han ikke. Resultatet er at jeg sitter med en mann som bare får gjort deler av jobben sin i 4 uker men jeg må betale fullt. Deretter regner jeg med at han kommer til å levere sykmeldingen ganske fort etter 4 uker. Da må jeg betale de neste 16 dagene. Det blir en dyr skade for meg og sansynligvis en lang sykmeldingsperiode for han ettersom han belaster et ben som han ikke burde bli belastet i 4 uker.

Kan jeg som arbeidsgiver kreve at han går til lege å får vurdert om han bør sykmeldes nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...