Gå til innhold

+/- 10 mnd og søvn ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover deres små på +/10 mnd? Både natt og dag.

Jr her sover godt på natten; ca 19.30 til ca 6.30. Men jeg synes kanskje han sover litt kort og ofte på dagtid. Trenger fortsatt 3 lurer. Skulle ønske jeg fikk han til å sove 1-2 litt lengre lurer, i stedet for 3 korte. Han sover ofte kun 30 min om gangen.

Har disse korte blundene noe med nattesøvnen å gjøre? Sover han for mye? For lite? Hva tror du? Hvor mye/ofte sover din lille på ca samme alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla vår er litt over 9 mnd'er. Hun sover ca 11-12 timer på natten, og 2-3 timer på dagen fordelt på 2 lurer.

Skrevet

Tulla vår er drøye 10 mndr og sover også 11-12 timer på natten og ca. 2-3 timer dagtid fordelt på 2 lurer. Hadde litt sovestreik et par dager. Sov tidligere ute i vogna, men etter og ha lagt inne på mørk og kaldt soverom sov hun godt igjen....

Skrevet

Gutten min på 10,5 mnd sover ca 11-12 timer på natta og ca 2-3 på dagen fordelt på to lurer. Gjennomsnittet for den alderen er vel 13-15 timer tror jeg. Men litt dumt med tre korte hviler på 30 min ja! Har du prøvd å holde henne våken litt lengre på formiddagen før hun får sove slik at hun er skikkelig sliten? Kanskje hun da kan sove en time i stedet for 30 min tenker jeg.. Du har vel prøvd om hun sover best inne i senga, i vogna ute etc..? Så lenge hun er blid og fornøyd er det neppe et problem for henne med tre korte lurer, men for mammaer er det jo deilig med litt lengre tid så man får gjort unna noe husarbeid eller slappe av litt selv;)

Skrevet

Unnskyld meg Ophelia, det var visst "han" det skulle være:)

Skrevet

Dattern vår sover 13 timer på natten (19-08) og sover 1 lur på dagen som varer 2-3 timer. Hun er nå 12 mnd men har gjort det så lenge jeg kan huske..

Skrevet

Synnøve sover fra 19.00-08.00, så 09.00-12.00, så 14-16, så 17-17.45

Så hun sover myyyyye i forhold til andre ser jeg.

Ofte ca 17 timer i døgnet. Alltid sovet mye..

Skrevet

Minsten på 9 mnd sover fra 18.15 til 08.00 og fra mellom ni og halv ti til elve, halv ett til mellom to og halv tre.

Skrevet

Minsten her sover fra 1930 til 08, avbrutt av amming ca kl 07. Han sover en lur på alt fra 30 til 80 minutter på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...