Gå til innhold

dere som har FIBROMYALGI --> se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

en liten spörreundersökelse :

1. hvilke symptom hadde du först?

2. har du smerter i muskler OG i ledd?

3. "vandrer" smerten rundt i kroppen eller er den stort sett på et sted?

4. tar du noen medisiner?

5. merker du om smertene blir verre ved värforandringer? ( f eks om det kommer til å regne)

takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

1. Mye smerter i muskler, hovedsaklig ben, nakke, rygg, korsrygg og vann i bena

2. Det har jeg, men ledd og muskler er jo så tett i tett at man kan jo aldri vite.. Det sprer seg jo

3. Ja, smerten vandrer, men ikke på den måten at den blir borte ett annet sted, det blir bare verre over hele

4. Tar paralgin forte

5. Mye verre ved værforandringer.

Skrevet

takk for svaret :)

jeg mistenker at jeg har dette, og legen har visse mistanker. har slitt med dette i 5-6 måneder. ekstreme smerter til tider. verst i nakke, rygg, skuldre, albuer, håndledd og bena. (overalt egentlig) jeg har lyst til å gråte når det står på som verst. kjenner meg som invalid :(

er så stöl hele tiden. ikke tåler jeg mye fysisk aktivitet heller..om jeg presser meg da blir det enda verre...når det er värforandringer er jeg nesten sengeliggende..jeg sover dårlig om nettene..magen er i ulage hele tiden..har tatt mange forskjellige pröver hos legen og han fant ikke noe spes.

saken er at min lege har sluttet og hvordan skal jeg få en annen lege til å fölge opp dette? har värt hos en vikar senest og hun mener at det er nok ikke er fibromyalgi. men hun har ikke undersökt meg. hvordan kan jeg få legene til å ta dette på alvor? jeg lever med smerter hver dag. pröver å lindre litt med smertestillende. men det er ikke nok. jeg kjenner at jeg blir deppa fordi jeg ikke fungerer normalt. smertene tar opp så mye av min tid. og jeg er så trött og lei :(

HI

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Hei. Fastlegen kan ikke gi deg fibro. Du må bli henvist til et sted som utreder deg :-)

Selve utrednignen er veldig grei, eneste er at den er veldig kort og det føles på en måte som man bare "får" en diagnose fordi de ikke har noen andre svar..

Skrevet

1.

Har hatt smerter i ene armen fra skuldrene og ned i mange år + vært litt mer slapp og trøtt enn andre og ble lettere syk. Så nå i mitt siste svangerskap brøyt det skikkelig ut. Nå har jeg mange forskjellige plager som: smerter, sliten, trøtt, kvalm, svimmel, mye på do, tørst, vondt i brystet, stiv i kroppen, feberfølelse, fryser, kan være litt glemsk og surrete. Kommer ikke på mer akkurat nå. Men jeg har som regel ikke alle plagene på en gang da.

2. ja det har jeg.

3. Smerten "vandrer" rundt.

4. Nei det gjør jeg ikke, men skal begynne med behandling da permisjonen er ferdig. (ikke medisinsk behandling da) Er jeg skikkelig dårlig en dag, så tar jeg parazett og ibux for å "overleve".

5. Ja jeg blir dårligere i dårlig vær. Jeg merket med en gang i dag da jeg våknet at det var dårlig vær i dag. Jeg føler meg syk er stiv i kroppen og sånn. Så det har en del å si på været. I det siste har det jo vært så bra vær, masse sol. Og da har jeg følt meg såå bra=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...