Lunita_ Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Gutten min hadde litt feber i går kveld,men ikke i dag..Han er veldig forkjøla.. Men problemet er at han ikke vil sove inne..Han er vant til å sove i vogna ute.. Hva synes dere om å la han sove ute i vogna nå forkjøla? Han sover ute nå faktisk.....Skulle ikke sove inne,men med en gang vi kom ut sovna han med en gang,typisk!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Jeg ville latt ham sove ute, for tenk hvor mange ganger de kommer til å være småsyke framover, det er ikke rent få. Lot jenta mi sove ute selv med feber i påska, og hun sov en lang og god blund på tre timer, og når vi så målte tempen var hun blitt feberfri i tillegg;) Søvn er den beste medisin, så da prioriterte vi det! Er det ikke egentlig en typisk sånn ting som henger igjen fra gammelt av dette m at de ikke skal sove ute bare de er litt småsyke? Samme som at trekk liksom er så farlig..?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Trekk e jo ikke d beste for babyen da :-) Bare tenk på dæ sjøl om du ligge i trekk fra soveromsvinduet, ikke sjelden man våkne opp me rennanes nesa da :-P Æ lar gutten min sove inne når han e veldi snørrat, men d e opp til dæ å bestemme ka du gjør me ungen din :-) Men vet at legan anbefale at når dm har feber, ska dm ikke sove ute. Å aller helst ha vært feberfri 1 døgn før dm blir drassa me ut :-)
Lunita_ Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2009 Samme tenkte jeg på..Skulle jo tro frisk luft er bedre.Han har jo klær på seg,så blir jo ikke kald på kroppen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Min far er lege, og han godkjente ihvertfall ute-blund med litt feber. Samme med en jente på barselgruppa mi, hun hadde fått klarsignal fra HS om å gå på tur med vogna selv om baby hadde feber. Det er jo så lunt og godt nede i vogna, det er noe helt annet at større barn leker ute i snøen osv...Dessuten anbefales d jo å ligge kjølig når man har feber. Men selvsagt, ti minus er vel ikke å anbefale ved sykdom kanskje, man må jo bruke skjønn og sunn fornuft også
Lunita_ Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2009 hehe så klart jeg hadde ikke lagt han ut hvis det var 10 minus ute! men nå er det 10 varme.. Skal til helseøster på 8 mnd kontroll i dag,så kan jo høre med henne også.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Ja, gjør det! Selv om jeg er heelt sikker på at du får tommelen opp;)
babyfrøken *mamma* Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Tror jeg bare er sunt! Tenker på meg selv når jeg er forkjøla, blir jo bare tettere av varm inneluft.. Frisk luft er gull! (",)
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 mye bedre for barna å sove ute når de er tette i nesen. Frisk luft åpner luftveiene...Det er en grunn for at man anbefaler få ta falsk krupp-ungene ut i frisk luft...for å åpne luftveiene...Så legg han ut med verdens beste samvittighet...Eneste gang jeg ikke legger ut i vogn er ved høy feber..ikke fordi jeg tror det er så "FARLIG", men fordi jeg da ikke har samme oversynet som jeg har inne mtp økt feber og feberkramper..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå