Gå til innhold

Sykt barn, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har grått og grått i hele natt. Døset litt av innimellom men våknet og grått igjen etter en halvtime. Hun har rundt 39 i feber så jeg passer på at hun ikke blir for varm men får ikke i henne verken pupp eller noe annet. Har prøvd å suge litt på puppen et par ganger men er tett i nesen og får ikke puste og blir bare fortvilet og gråter enda mer. Er ikke skriking bare sår gråt. Også har det begynt å lukte veldig vondt fra munnen hennes. Har vært inne på tanken om hun kan ha fått sopp i munnen men de får vel ikke feber av det? Huff, dette er så fryktelig fortvilende. Hva kan det være? Noen som har noen råd?

Har bestilt time hos legen til henne men fikk ikke før utpå ettermiddagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gitt nesedråper/saltvannsdråper før du gir pupp? Jenta mi har også hatt vond lukt av munn når ho har hatt halsvondt, kan jo hende det er vondt å svelge? Har hjulpe for meg å pumpe og gi mm eller vann på kopp. Då treng ho i allefall ikkje jobbe for å få ut drikka! Du får høre med egen om det er greit du gir paracet i allefall. Lykke til;)

Skrevet

Ga nesedråper i går men da skrek hun som en stukken gris og da ble det jo bare enda mere snørr... Jeg får forsøke å pumpe litt og gi på kopp.

Tar gjerne imot flere råd, føler meg passe desperat...

Skrevet

Saltvannsspray!!

Viktig at du får i henne væske!

Skrevet

Er det en spesiell saltvannsspray til baby?

Skrevet

Saltvann får du kjøpt på apotek, pimpetter med 2ml i hver dose. disse er geniale å dryppe tette neser med. Man kan jo også koke saltvann selv...Bruk 9 g salt pr liter vann (ca 1 ss) Gi 1-2 ml med sprøyte el. Viktig å ikke flushe inn alt saltvannet for raskt slik at de ikke får følelsen av drukning...Jeg pleier å bruke litt tid på dryppingen, tulle og leke litt samtidig, så merker han ikke noe til det.

Gi gjerne barnet ditt paracet stikpille (tilpasset vektIen hennes) hvis du har. Høy feber og eventuelle smerter hun har behandles jo enkelt med litt paracet.

feber og snørring/hoste hos barn er skjelden farlig..mest sansynlig et ufarlig virus, men godt å få en sjekk hos lege, så får man litt mer ro...

Lykke til

Skrevet

Takk for svar. Alt er allerede prøvd. Jeg har prøvd de pipettene med saltvann og paracet stikkpiller også men ingenting fungerer. Virker ikke som om dette er noen vanlig forkjølelse for hun har vært forkjølet før og dette er helt annerledes. Munnen hennes lukter fryktelig vondt, lukten minner meg om den lukten bæsjen hadde når hun var veldig liten, liker ikke det noe særlig, forstår ikke hva det kan være. Håper det er noe ufarlig som går fort over, blir veldig frustrert over dette.

Skrevet

Vond lukt fra munnen kan skyldes bakteriell halsbetennelse..Dette får du sjekket hos legen...Dersom barnet har dårlig almentilstand og ikke responderer på paracet (dvs feber går ikke ned med bruk av paracet) Er nok en tur på legevakten på sin plass...Ville ikke ventet på legetime senere i dag, dersom almentilstanden er dårlig, og du føler dette er noe alvorlig...

Skrevet

Du har helt rett men feberen går heldigvis litt ned med paracet. Ikke lenge igjen til legetimen nå så jeg venter. Bor i Oslo og der er det uansett evigheters ventetid på legevakten så det vil ikke være noen tid å spare på å dra dit nå. Håper virkelig legen finner ut hva som feiler henne.

Skrevet

Det gjør han helt sikkert! Lykke til med timen i allefall, og oppdater oss på hvordan det har gått!!

Skrevet

Det skal jeg gjøre. Fikk nettopp i henne litt pupp nå (fikk en Paracet for 45 minutter siden) så ha har hun ihvertfall fått i seg litt næring, det er bra!

Skrevet

Ja, det er veldig viktig at du får i henne litt væske, med tanke på dehydrering. Hvis hun ikke vil ha pupp, forsøk med flaske eller kopp. Det virker jo som om hun kanskje kan ha fått en halsinfeksjon, men de får jo også lett dårlig ånde om det er lenge siden de har drukket/ spist (bare tenk på oss selv;).

Saltvannsspray funker bedre enn dråper, og kan brukes til både baby og voksne- ingen farlige stoffer=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...