FruTB Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 ...nuh går alt så meget bedre. Så ville bare dele det med dere. Jeg har rett og slett langt Bo FOR tidlig! "Overalt" står det jo at babyer skal legges kl 19. Søvneksperter og andre eksperter sier at går man over dette klokkeslettet blir babyene overtrøtte og umulige å legge. Bo la seg kl 19 i en laaang stund, men da vi stilte klokka dreit det seg, og jeg trodde kanskje han omstilte seg litt raskere enn det han faktisk gjorde. Nuh vel - vi har altså nå begynt å sitte opp med han til han TYDELIG viser teng til trøtthet. Ofte er dette mellom 20 og 21, aldri senrere enn 21, som regel 20:30. Og nå sovner han på et blunk. Ned i sengen, stryk på hodet, kos med bamse og en sang eller to (noen ganger er det ammingen som gjør susen også - han sovnet jo aldri under amming før, men var da tydelgivis ikke trøtt nok) Om han begynner å gråte tar jeg han opp, går inn i stua med han og sitter med han på fanget mens jeg leser, ser tv, snakker med mannen, etc - og prøver igjen etter 10-15 minutter. Noe som også er fy-fy i følge alle helsesøstre og eksperter, men fungerer utmerket her i gården. Så ja, kanskje dere andre som sliter med legging også må drøye ut tiden litt?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Så bra- grattis!! Her har vi også kommet fram til samme konklusjon; legginga går som en drøm på null komma niks bare hun er trøtt nok (har jo vært så redd for denne mye omtalte overtrøttheten at vi la henne for tidlig en periode vi også). Hun må holdes våken i minst tre timer før leggetid, med masse lek, grøt og tidvis bad. Prøver å tilpasse siste blund slik at hun våkner ca 16.30- for da er hun trøtt som en strømpe og klar for natta kl 19.30!
Katsi Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Så flott at du har funnet ut hva som fungerer for dere!! Det er tydeligvis viktigere enn å høre på eksperter;) Hvordan gikk det med ferien deres? (husker at du hadde et innlegg for litt siden der du lurte på om du skulle avbestille;))
FruTB Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2009 Hehe, vi har ikke dratt enda - avreise er 18. mai (bare jeg som er tidlig ute med alle bekymringer). Men vi har bestemt oss for å dra, så får vi ta problemene der og da. Forhåpentligvis går det knirkefritt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå