solei Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Patetisk oppførsel av tamilene. Legge seg ned og spille død med småbarna ved siden av seg. Provoserer at de tror og forventer at vi skal løse alle verdensproblemer her og der. Er for arbeid for fred selvsagt men vi er ikke guder heller akkurat. Og slik oppførsel er skikkelig dårlig. De må fokusere og være glad for at ihvertfall de har det bra og er reddet. De er ikke de eneste innvadrerne som har slekt igjen i sine land ,som også lider.
ana baroma Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 De gjør vel bare det de KAN gjøre - de er maktesløse - og det er ikke bare lett å fokusere på det positive i at de er her i frihet når folket lider. Det er en forferdelig situasjon for tamilene, det har det vært i mange år. Men det blir bare verre og verre. Jeg har sterk sympati med dem, og jeg evner faktisk å se at dette er desperate mennesker. Å ta med ungene på sånt er sikkert ikke bare bra, men på en annen side så var det mange nordmenn som tok med sine små i demonstrasjoner mot Israel/for Palestinerne.
OsloMor Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Har du virkelig ikke sympati med mennesker som har familie i krigssoner pga. deres måte å demonstrere på?
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Men OsloMor, det er jo mulig å gjøre det på en annen måte enn å dra barna inn i det. Da jeg var i Oslo her om dagen sto det flere 5-6åringer og delte ut flyers og sa "Norge dreper" - da jeg sa hvem da så kunne de ikke svare. Dette er jo uskyldige barn som ikke vet hva de er med på men som MÅ pga foreldrene. Jeg liker ikke foreldre som drar barna sine inn i sånne ting.
OsloMor Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 De ungene er jo ganske inne i det fra før, når de har besteforeldre ol.i områdene på Sri Lanka hvor det er uro. Svarte hovedsaklig på den ganske så ignorante overskriften i hovedinnlegget. Selv om jeg absolutt synes at alle barn bør skånes for vrangforestillinger om verden, sånn generelt.
cherry coke Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Mener at barneombudet sa at det er helt greit å ta med barna på sånt.. Når det er sagt er de vel desperate og gjør det de kan for å få fokus på saken. Jeg personlig synes ikke det er særlig ok å ta med barn, men jeg skjønner absolutt fortvilelsen deres. Så ja, de får iallefall min sympati.
Gjest Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Jeg synes det er HI som er patetisk. Makan til mangel på empati! Dette er desperate mennesker, og du forventer at de skal oppføre seg pent og være glad for at de er reddet. Er du klar over at skyldfølelsen over å være reddet når familie, venner og slekt lider og dør er enorm? Prøv med littegrann innlevelse!
solei Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2009 Har selvsagt sympati med tamilene som har det jævlig i landet sitt. Men uansett desperasjon synes jeg det er helt idiotisk,ja! Kjenner to tamiler som tar kraftig avstand fra den måtype demonstrasjon. Det går an å bruke huet selv om en er desperat! Uansett er jo poenget at det de gjør skal hjelpe dem. Men det virker som om det har motsatt virkning,og det forstår jeg godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå