Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Skrev ett innlegg her om dagen, om jeg var underbetalt, og de fleste sa at ja, det var jeg. Jeg har nettopp fått jobb i en klesbutikk som jeg har siklet etter lenge... jeg vil virkelig ikke miste den jobben! Men når jeg fikk lønningen min så ble jeg litt skuffa, 94,50 i timen.. etter skatt blir jo det ikke mye. Og når jeg har barn, leilighet og tross alt er over 20 år så synes jeg det er litt lite. Noen viste meg en link på nettet der det sto at minstelønna til en person over 18 år i butikk er 119 kr. Hvordan skal jeg gå frem? Hva skal jeg si? Han er skjelden i butikken, så må nesten ta det over telefon eller bare vente på at han dukker opp...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Etter det jeg vet, så finnes det ikke det som heter minstelønn i Norge..... Organiser deg, så kan du ha andre retter:)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Diskuterte dere ikke lønnen FØR du startet? Det er da man skal diskutere hva man ønsker i lønn og så diskuterer man det til man blir enige.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Nei, diskuterte ikke lønn før jeg startet... Søkte, og fikk jobben med en gang, og startet dagen etterpå og var fornøyd med det..
Gjest -<<- Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Det er ingen lovfestet minstelønn i Norge. Om du fagorganiserer deg kan du få en tariff å forholde deg til, og noen som tar seg av saken om sjefen er vrang. Sørg for all del for å ha kontrakt først.
Gjest Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Hmmmm, når jeg begynte å jobbe i butikk var jeg 21, hadde da 110,- timen. Det var tariff lønnen. Hva har du jobbet med før? Ansenitet (aner ikkke hvordan det skrives nei) teller jo.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Er dere helt sikre på at det ikke finnes minstelønn i Norge?? Sambo driver eget firma, og han får beskjed av regnskapsføreren hva som er det minste han kan gi i lønn, Altså minstelønna.
Gjest -<<- Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Ja. Det Wikipedia sier her er riktig: http://no.wikipedia.org/wiki/Minstelønn
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Ok jeg gir meg. Da syns jeg du har bæsja på leggen!! Du burde som de andre sier organisere deg! Og håper du har lært til neste gang!? Det var kanskje en grunn til at du fikk den så lett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå