Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jenta mi elsker melk (oppvarmet i glass eller flaske), og hun får 4-600 ml per dag. Går tilsynelatende ikke utover matinntaket ellers, men jeg bare lurer på hvor mye hun kan få? HUn ber stadig om melk og peker på mikrobølgeovnen;-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 To glass, men da skal du regne ost og yogurt med. Om du vil redusere inntaket ville jeg sluttet å varme melken. Hun er snart to år, og da kan en fint drikke kald melk. Vær så snill å si at flaske ikke betyr tåteflaske...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Takk for svar! Flaske betyr tåteflaske;-) Jeg ammer dessuten enda!! (sjokkert? disgusted?) EN god nyhet har jeg da til deg: Hun bruker ikke smokk, HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 På ingen måte sjokkert over det, men da tenker jeg at jeg i alle fall ikke ville hatt dårlig samvittighet for å ta bort flaskekosen, siden hun enda får pupp (full i beundring for folk som gjør det jeg, måtte slutte pga. sykdom når babyen var 4 mnd). Flaske er jo ikke heldigere for tenner enn hva smokk er (selv om smokk ofte brukes over lengre perioder) Pupp har jeg aldri hørt noe negativt om, bortsett fra at nattpupp kan slite på tenner til større barn ( på samme måte som om de får melk med i sengen).
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Det er jo rundt en halv liter melk om dagen. Et par vanlige glass er nok, om dette er alt av melkeprodukt barnet får i seg. Spiser hun en boks youghurt om dagen, så er det et glass. Og siden hun får melk med deg, så kan det fort bli litt mye melk på et døgn:) Flaske er greit, men varming er unødvendig. Det er i såfall kun for kosen sin del:) Nå MÅ jeg bare ta med det med tenner og tannstilling; Det er IKKE skadelig for tannstillingen å hverken bruke flaske eller smokk, så lengen det er melketenner. Selv om de kan bli litt satt ut av stilling. Det vil ikke påvirke nye tenner. Så lenge barnet får flaske med melk før tannpuss om kvelden, så er det ikke mye skade flaske gjør i forhold til vanlig glass:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå