Gå til innhold

Overnattingsbesøk... (Samme som 3. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tenker dere i forhold til overnattingsbesøk etter fødselen??

Når er det naturlig å invitere familie som må overnatte? Hvor lenge er det naturlig at de blir?

Jeg er svært usikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt være å stresse med det.

De av familie som ønsker å overnatte må jo bare gjøre det. Det går nok bra skal du se... :-)

Det å sette tidsbegrensning på det hele eller forvente at det ikke kommer til å gå bra vil kun ødelegge.

Nei,ta det som det kommer så får dere heller si fra underveis om det skulle bli slitsomt... :)

Men husk..gjester som overnatter er automatisk ansvarlig for husarbeid, matlaging, klesvasking, stå opp med søsken osv osv... ;-)

de kan også utnyttes til trilleturer slik at mor får sove litt om dagen..

Skrevet

Hehe... Herlig svar :o)

Og jeg prøver å tenke litt slik du sier. Og spesielt det med å forvente at det ikke skal gå bra...

Grunnen til at jeg stresser litt med det er at sist svigers kom på besøk så ble de i to uker. Og de fortalte ikke det før de hadde bestilt flybillettene... Og det ble stress!! Jeg synes det er veldig lenge å ha besøk, og spesielt i den perioden der alt er helt nytt for meg. Dette er min første. I tillegg har samboeren min en sønn, og plutselig så jeg i går, at dersom han også skal komme i to uker, så vil vi ha besøk nesten 4 uker i strekk...

Og da er det ikke lenge til vi skal på igjen med dåp...

Og hvis søsteren hans med familie også vil komme....

Skrevet

Kan bare si som følger. Vi fikk vår siste jente i juni 08.

fra og med 2 uker før fødselen fram til midten av august hadde vi hovedbase hjemme hos mine foreldre og svigerforeldre.

Da snakker vi om at dagen før termin hadde vi bryllup i familien så var over 20 stk som bodde i samme hus som oss!

heldigvis var alle på ferie når jenta vår ble født. vi fikk derfor TO dager fri før mine foreldre kom hjem. 5 dager etter fødselen bar turen til svigerforeldrene mine hvor vi bodde i to uker med en helskare av slekt og venner som rant ned dørene.

iløpet av jenta vårs første 6 uker hadde hun møtt HELE slekten på begge sider(!), vært på tusenfryd, dyreparken i kristiansand, pakket ned et helt hus, vært i bryllup, bursdagsfest, flyttet 210 mil og hadd sin egen barnedåp.

Må innrømme at den sommeren var hektisk og ikke ideel på noen som helst måte..MEN... av og til må man bare bite seg selv i tungen og holde ut. Det er ikke alle kamper som er verdt å ta.

Slekt er slekt og de kommer til å kjøre på uansett hva man sier.. Det eneste du kan gjøre er å være enig med mannen din om kjørereglene når det kommer til ungene slik at dere er klare på det.

Svigermor vil nok prøve seg alikavel,men så lenge dere er KLARE på hvordan det hele må være for at det skal fungere så går det nok bra skal du se :)

Det hele er jo positivt igrunn..de ønsker jo kun alt det beste for dere, og ønsker å bli kjent med sitt nydelige lille barnebarn.. :)

Og kan det ikke være like greit om sambos sønn kommer samtidig som svigersan da? På den måte har dere hjelp i barnevakt av han og samt at dere korter end besøkstiden..

Snakk med moren til barnet samt foreldrene til samboeren din så må de vel klare å finne et ledig tidspunkt hvor de alle kan komme samtidig ;-)

Skrevet

Må man, så må man... ;o)

Og jeg begynte å tenke litt på i dag at i og med at de bor så langt vekke, så har jeg ikke fått muligheten til å bygge opp et ordentlig "svigers-forhold" til dem, så dette kan jo være en god anledning.

Og jeg gleder meg jo sinnsykt til å dele opplevelsen med dem.

Jeg er bare forferdelig håpløs når det gjelder å se svart på ting. Og kan bekymre meg for at svigerfar ikke vil respektere at vi ikke røyker inne f.eks. Og at det kan bli veldig trangt når vi skal gå her 4 voksne og bare har ett oppholdsrom, og vi blir gående oppå hverandre 24 timer i døgnet.

Men det ordner seg nok. Og vi kan kanskje komme til en avtale om å fremskynde dåpen litt også, slik at de ikke nødvendigvis får to turer rett oppi hverandre.

Jeg nevnte også i går, at vi kan be dem om å bare ta en kort liten tur i første omgang, og så kan vi heller love å ta en tur til dem om ikke så lenge.

Alt går hvis du vil det nok :o)

Skrevet

Men jeg synes jo fremdeles at to uker er lenge da... ;o)

(glemte å ta med den i sted...)

Skrevet

hehe..2 uker er lenge,men utholdbar :)

kan være en utmerket mulighet til å få et bedre forhold til dem :)

ang røykingen til svigerfar så er det bare å ta det med samboeren din.

Røyking foregår UTE, det er han nødt til å respektere..ditt hus dine regler ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...