Gå til innhold

Med to egne barn - ville du vurdert adopsjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i den heldige situasjon å ha klart å bringe frem to friske barn til verden, gutt og jente. Dette til tross for vanskelige svangerskap og fødsler. Problemene økte fra første svangerskap til andre, og jeg ser ikke lyst på å gå gjennom noe slikt en gang til.

Saken er bare den at jeg alltid har ønsket meg tre barn, en flokk liksom... Klarer ikke helt å slå fra meg den tanken, og lurer på om kanskje adopsjon kan være en mulighet. Noen som har erfaringer fra adopsjon og vet hva som kreves for å bli godkjent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mitt alternativ for å få nr tre også, adopsjon. Skal aldri føde igjen og ønsker å sterilisere meg. Tror nok uansett 2 er nok her i heimen pr i dag, det måtte blitt en kjærkommen atpåklatt i såfall.

Gjest mphs
Skrevet

Jeg har to egne barn og ville ikke valgt å adoptere siden jeg vet at det er veldig lang kø for adopsjon og det er de uten barn som venter i årevis på å endelig få ett barn.

Skrevet

Siden mine svangerskap og fødsler har vært helt greie, ville det ikke falt meg naturlig å snike i den lange adopsjonskøen. Men dersom svangerskapene/fødslene har vært veldig tøffe, stiller saken seg annerledes. Jeg mener det må være lov å ønske seg 3 barn :)

Skrevet

Nei, fordi de som ikke har noen barn da må vente enda lenger. Adopsjonskøene er sinnsykt lange for tiden. Men jeg ville vurdert forstefamilie.

Jeg har ikke noe problem med at andre vil vurdere adopsjon, altså

Skrevet

Jeg ville nok vurdert det, dersom jeg av en eller annen medisinsk grunn ikke kunne fått mer enn to barn, eller hvis jeg hadde hatt veldig tøffe svangerskap. Jeg synes ikke det er å "snike" i adopsjonskøen - adopsjon er til for barna, ikke for foreldrene.

Men jeg må innrømme at jeg kanskje synes Madonna sniker litt i adopsjonskøen, altså... *hehe*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...