Gå til innhold

Skjønner rett og slett ikke dette ordtaket jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"en unge er som null, mens to er som ti"?

Vil vel tro at overgangen fra ingen til 1 må være den største forandringen? Går i fra å kun tenke på seg selv, til plutselig å få en ny sjef i huset. Og en til på kjøpet blir selvfølgelig mere jobb, men langt i fra så overraskende som førstemann:) Denne gangen vet man jo llitt mer hva man går til...

Leste uttrykket inne på småtroll 1-2 år.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en unge er som null er vell å ta i litt;) Jeg har hørt "en er som en, to som ti"

Skrevet

Den dagen du har to barn, og den ene er med en venn hjem fra barnehagen eller overnatter hos bestemor, da skjønner du det!

Det er mye mer jobb med to, for med en så kan du vie hele din oppmerksomhet til å dekke den enes behov, men når du plutselig har f. eks en som skal ammes mens den andre bruker et par minutter på å sjekke om det er noe spiselig i tørrvareskapet eller plukker ned alt det tøyet du akkurat hadde hengt opp, da kunne du sverge på at han eller hun ikke var aleine om ugjerningene. Dessuten er det et ubestridelig faktum at du ikke kan være på to steder på en gang, selv om de fleste mødre med en innbitt gjenstridighet prøver om og om igjen...

Uttrykket er forøvrig "en er som ingen, og to er som ti"

Skrevet

Vet ikke hvem som oppfant dette med at en er som ingen, for det er iallefall svada!

EN unge er da MINST EN!

;-)

Skrevet

det må være "en er som ingen og to er som 10"

det synest jeg virkelig passer også!!!!

det menes ikke at en unge er 0, men at det er ingen problem liksom....

men når du får to merkest det betydelig....og det kan jeg skrive under på....meen, så ser du det ikke før du har fått nr to heller da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...