Gå til innhold

hva synes dere om navnet Marikken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vledig lyst at minsta skulle hete det!

Men pga sammensetningen av mennesketyper i slekta på farsiden fant jeg ut at hun nok ville bli mobbet av enkelte onkler.

 

Så vi måtte velge et annet navn som ble helt safe på alle språk.

Skrevet

Det er kjempesøtt!!! Vi hadde det på lista, men pappan fant ut at det var litt for sært for han, hehe

 

Skrevet

Elsker det med trykk på første staving, men liker det ikke med trykk på andre staving.

Skrevet

Njæ, vet ikke om jeg liker det. Og aner ikke hvordan man skal uttale det...

Skrevet

Enig med spetakkel, det blir som å kalle ungen Pippi..

Skrevet

Jeg synes også det er sært og minner meg om Madicken.

 

Hvem vet, kanskje det blir like vanlig som Ronja og Emil? :-P

Skrevet

Liker det godt :)

Skrevet

Jeg synes det blir litt for Astrid Lindgren, men navnet i seg selv er fint. Men det kommer an på hvor du bor - du må IKKE bo i en del av landet hvor du kan ende opp med at navnet blir uttalt "Marrrrikken". Altså med tungt trykk på første stavelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...