Gjest Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Jeg hadde vledig lyst at minsta skulle hete det! Men pga sammensetningen av mennesketyper i slekta på farsiden fant jeg ut at hun nok ville bli mobbet av enkelte onkler. Så vi måtte velge et annet navn som ble helt safe på alle språk.
babyfrøken *mamma* Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Det er kjempesøtt!!! Vi hadde det på lista, men pappan fant ut at det var litt for sært for han, hehe
klovnebukse Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Elsker det med trykk på første staving, men liker det ikke med trykk på andre staving.
Gidder ikke! Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Njæ, vet ikke om jeg liker det. Og aner ikke hvordan man skal uttale det...
MintCondition Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Enig med spetakkel, det blir som å kalle ungen Pippi..
Tøysetipp Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Jeg synes også det er sært og minner meg om Madicken. Hvem vet, kanskje det blir like vanlig som Ronja og Emil? :-P
AO3 Skrevet 5. mai 2009 #11 Skrevet 5. mai 2009 Jeg synes det blir litt for Astrid Lindgren, men navnet i seg selv er fint. Men det kommer an på hvor du bor - du må IKKE bo i en del av landet hvor du kan ende opp med at navnet blir uttalt "Marrrrikken". Altså med tungt trykk på første stavelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå