Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Er det bare det alenemødre tenker på? Er alenemor selv.,men gidder nesten ikke lese innleggene her. Er mange innlegg som går på å jobbe lite å få mye stønader! Ikke rart mange ikke liker "oss". Har vi ikke nadre interesser? Jeg bare undrer meg...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 nei, alt vi bryr oss om er penger. noe annet ville jo vært teit
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Det er jo her alle nybakte aleneforeldre kommer for å spørre om ting som har med den nye tilværelsen å gjøre, og da er det ofte spørsmål om hvordan i alle dager man skal greie seg økonomisk siden de håper at andre vet om det. NAV er ikke akkurat flinke til å gi riktig informasjon, det er i alle fall min erfaring. Lettere å komme med spørsmål på et forum enn å bestille time hos NAV, spesielt når bruddet kanskje ikke har kommet en gang.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 NAV har opplysningsplikt, men den paragrafen er sjelden i bruk, forstår du. Du bør helst vite hva du har rett på, FØR du dukker opp på NAV. Dette har jeg erfart mang en gang. Ting jeg har gått glipp av, fordi de ikke opplyser meg slik de skal. Da er det godt å søke råd hos noen i lignende situasjoner. Og jeg vet ikke om du er klar over dette; penger er liksom litt viktig i hverdagen.....
Gjest marie-s Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Jeg må si jeg er så utrolig enig med deg. Det finnes nå en gang et eget forum for økonomi her som man kunne ha hennvendt seg til. Jeg merker selv at jeg er inom her sjeldnere og sjeldnere for det meste dreier seg om os, bidrag osv. Jeg synes at terskelen for å finne ut informasjon selv så og si er blitt borte, for det er mulig å gjøre et søk på nettet eller dette forumet for å finne ut hva man har krav på/kan få. Selv har jeg helt andre interesser derfor så føler jeg vel nesten ikke at jeg passer inn her lenger og ikke krangler jeg med barnefaren heller.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Takk Marie-s.,endelig en som er enig. Jo jeg er enig i det som skrives over her ang både NAV og penger. Men penger er ikke alt.,å man kan da for f.. jobbe litt selv også. Jeg er ikke en sånn alenemor som skal sitte på ræven å kun motta penger. Jeg jobber 100%, turnus og mulig at jeg skulle hatt mer. Men det er da andre ting som er viktig også som ikke kommer frem her.. Da jeg ble alene, søkte jeg info på nettet, leste igjennom en del stoff og ringte NAV. Da fikk jeg snakke med en hyggelig dame som hjalp meg videre på veien! Man trenger da ikke bruke hele forumet her til OS, andre stønader og penger! Gidder ikke signere med nick da jeg vet jeg blir hudflettet!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Om du er så lei av å lese disse innleggen så la vær å les de da? er vel strengt talt ingen som TVINGER deg til å lese? Evt være her i det hele tatt! Det kommer nye folk inn her støtt og stading, noen som er helt ferske, de skal vell ha like mye rett til å spørre de også SELV om temaet har vært oppe mangen ganger. Kan vell ikke de lukte. Og du som sier du ikke krangler med bf heller? Så flott for deg så finn deg et annet formum å gå på siden du tydeligvis ikkje har noe her å gjøre.. Herrejesus!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Til deg over. nei det er ingen som tvinger meg til noe som helst, men hva annet skal man lese her inne da??? Dette er et forum for aleneforeldre om jeg ikke tar helt feil.,det fins et forum for økonomi!! Å man må da kunne finne ut noe selv.. Å jeg krangler heller ikke med barnefar, men det er vel dermed ikke sagt at vi skal være nødt til å finne oss et annet forum av den grunn. Mener du at dette er stedet bare for sure,misfornøyde og kranglete alenemødre? Det er mange av oss som unner barna det beste og klarer å se bruddet fra den siden, ikke gå rundt i mugne over barnefar. (sier en som har blitt bedratt over lag tid.,som kanskje har grunn til å mugne!!) HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Her kan vel aleneforeldre spørre om hva dem vil. Kan spørre om noe annet enn penger og stønader du da, hvis du trenger det. Man spør vel om det man trenger å få svar på her, ikke hva andre vil at man skal spørre om eller ting man ikke trenger svar på, siden noen ikke vil at man skal spørre om stønader. Guuud, som folk skal bry seg om andre hele tiden. Pass på dere selv.
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Du HI, sjøl om du jobber 100% så trenger vel ikkje det å bety at alle må det. Du seier at vi for f... for jobbe litt vi også, men kva med alle oss som faktisk studerer? Vi sitt jo ikkje på ræva (ikkje ræven, der avslørte du deg at du var ifrå Bergensområdet:P) og mottar stønadar. Men er til ein viss grad enig at det er for mykje økonomi osv her inne, men ofte så delere ein jo alt det andre på andre forum, og dermed kan det virke som om det er det eineste vi tenker på.
Gjest marie-s Skrevet 6. mai 2009 #11 Skrevet 6. mai 2009 Vel sist jeg sjekket så het forumet Aleneforeldre og ikke "Hva har jeg krav på som aleneforeldre". Det finnes mye annet jeg godt kunne tenke meg å diskutere med andre aleneforsørgere, men de gangene jeg har prøvd så har innlegget blitt dyttet ut av siden av evindelige "hva har jeg krav på"-tråder. Skal dette kun være et forum for de som har OS? Er vi ikke aleneforsørgere selv om vi jobber og ikke har krav på de samme økonomiske støttene? Og nei jeg er heller ikke ute etter å "ta" noen men jeg for min del synes det blir så utrolig kjedelig når det virker som alt folk tar seg tid til her inne er å få andre til å finne ut eller fortelle en hva man har krav på økonomisk. Det må da kunne være mulig å gjøre et kjapt søk selv? Jeg har selv vært på Nav sine sider og synes i grunn at de gir meg en god oversikt. Kanskje man skulle foreslått for DinBaby å døpe om forumet økonomi til økonomi for aleneforeldre?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #12 Skrevet 6. mai 2009 Allerede vært innlegg her som gjør oss enda mer oppmerksomme på at det er mange innlegg her som har med økonomi for aleneforsørgere å gjøre. Og den eneste måten å få slutt på det er jo å lage tråder selv som handler om andre ting, så det er bare å begynne.
Handy-ⓜⓐⓜⓜⓐ Skrevet 7. mai 2009 #13 Skrevet 7. mai 2009 Hvorfor ikke bare tipse dinbaby om å lage en artikkel om hva man har krav på som forelder og aleneforelder da? ;-) Så er vi FERDIG med det. Dette er ikke noe å diskutere engang, forumet er åpent og om dere bagger dere over "hva har jeg krav på?" innlegg, så overse det. NAV er uoversiktlig og som andre her sier, man får ikke den infoen man trenger. Derfor, dere som lurer på hva man har krav på osv, bare spørr i vei! :-) Det å klage over hvor lite man får er en ting, men å spørre om hva man har krav på er en annen. ;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. mai 2009 #14 Skrevet 7. mai 2009 om man teller nedover på siden her er det 10 av 13 innlegg om andre ting en "hva har jeg krav på av stønader" og 2 av de 3 innleggene som omhandler rettigheter er helt like, fra samme person. jeg tror ikke det er så mange fellesnevnere for aleneforeldre ut over samværsproblematikk, loverk og det faktum at mange feirer høytider alene. blir litt toppen av egoisme å være sur for at det står mye om problemer på et forum som man selv er så heldig og slippe å ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå