40 år... Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Tror jeg må være gravid.....jeg vet jeg er...men jeg klarer ikke helt forstå det...Jeg er 40 år,,,ikke akkurat ung lenger heller...har to herlige barn i tenårene. Har tenkt mye på dette med å få et barn til,er i et nytt forhold og har vært i en 3 års tid.Vi har det kjempe bra på alle måter...men begge har vel eg tenkt det at vi er ferdig med småbarnstiden og alt det som hører til...vi nyter voksenlivet .. Nå er jeg gravid...testen var positiv i dag...symptomene er der... og tankene er der..hva skal jeg? Abort eller ikke? Det er jo et liv... og jeg tenker...tror jeg må fordøye dette.Skal ordne meg legetime i morgen...
Kongeørna Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Hehe, er i samme situasjon. Har akkurat fyllt 40 og er gravid med nr 3, de to store er snart 13 og 15. Jeg ble gravid på p-piller i høst, men det endte i ma. I mellomtiden vennet vi oss til tanken, så jeg slutta med prevensjon, og ble gravid igen på nyåret. Er 15 uker nå, og ser at dette skal gå kjempefint. De store synes det er hyggelig, og resten av familien er i fyr og flamme. Det skal ikke bli vanskelig å få barnevakt. Uansett, velger du å beholde, kommer du til å klare det fint! Lykke til!
gravid 67 modell:-)har født Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Ikke lett nei, men etterhvert har det blitt en veldig hyggelig tanke! Jeg er selv 41 og blir 42 før babyen kommer. Har 2 fra før - som blir 20 og 17 om ikke så lenge,,,, og oppdaget altså i påsken at nr 3 ønsker å melde sin ankomst. (med samme far som de 2 første faktisk) Jeg trengte absolutt noen uker på å forstå og fordøye dette, mens mannen min ble superhappy med en gang. jeg har flere venninner som har født etter /rundt 40 og alle har storkost seg. De store barna synes det er kjempekult. Vi tenkte også at vi nå skulle nyte voksenlivet, kunne tenke på oss selv - reise og kose oss. Og det har vi tenkt å gjøre - men i tillegg får vi en bonus med oss som helt sikkert gir en enda flottere dimensjon på livet etter fylte 40. Jeg tenker at jeg skal være forsiktig med å gi råd til andre, men dersom jeg allikevel skulle driste meg til å gjøre det - så ville det være at du ikke gjør noe forhastet. Smak på tanken, prat med kjæresten din - og så kommer kanskje svaret til deg av seg selv:-) Lykke til!
40 år... Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2009 Ja det er sant alt det du sier...:-) Har bestemt meg for å "smake på tanken"som du sier... Jeg har hele tiden sagt jeg ikke ønsker flere barn,samtidig har jeg kjent på deilige følelser når man har tenkt på det... Senest på søndag...:-) da jeg hørte barneskrik.... men det er aå utrolig at det er et barn der inne i magen...utrolig vakkert.... Og jeg har konfirmasjon om kort tid... talen akkurat ferdig...da testen sa JA...og jeg skjønte ingenting!..
KirstenAnn64 Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Hei 40 år... Jeg ble mamma ifjor i en alder av 43 år. Har 2 jenter på 9 og 7 år fra før. Å vet du at jeg har aldri vært så sprek som da jeg gikk dette svangerskapet. Du må for all del ikke ta det bort. Dette kommer til å gå så bra. Å så lykkelig man bare blir. Jeg stooooorkoser meg. Ha en hyggelig konfirmasjon. Men for all del ikke tenk på å avbryte det. Om du vil snakke med meg privat er det bare å si ifra. Veldig veldig lykke til.
gravid 67 modell:-)har født Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 spennende kombinasjon med konfirmant og barn i magen:-) Lykke til!! Håper du finner ut at dette blir en berikelse for dere alle! Det er forresten et eget forum for oss "voksne" damer her inne på Barn i Magen: Gravid i moden alder. Selv finner jeg mye relevante problemstillinger og diskusjoner der inne. Og man kan snakke med /lese om andre i samme situasjon. Vi snakkes da!
Gjest Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Er også i en litt vanskelig situasjon nå. Har en liten tulle på snart 8 måneder og jammen tetstet jeg positivt for en uke siden. Jeg blir 44 år i sommer og har tilsammen 6 barn, fra 18 år og ned til altså 8 måneder. Er litt i sjokk, og har selvfølgelig tenkt på abort, men hver gang jeg ser på den lille jenta, blir tanken helt feil. En vanskelig avgjørelse å ta, vet det blir mye framover, med hun lille her, ei som skal begynne på skolen i høst og konfirmant igjen til våren.... Ja, ja, får tenke litt. :-)
Ruska67 Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Jeg er i en ganske lik situasjon som deg. Jeg er 42 år og halvveis i svangerskapet. Fra før har jeg tre barn som vil være 10, 12 og 15 når babyen blir født i september. Dette barnet har en annen pappa, en pappa som også har tre barn fra før... Så vi venter altså barn nr. 7! Vi skal ha konfirmasjon 19 dager før terminen... Jeg forstår at det er mange tanker som svirrer rundt, men hva er vel finere enn å få en liten baby? Og vi som har så store barn fra før har jo mange barnevakter - så vi kan regne med å nyte litt av voksenlivet også! Lykke til med avgjørelsen!
40 år... Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2009 Det skjønner jeg veldig godt.... Og det er det som er vanskelig....man velger jo bort en del av deg selv...vi trodde ikke at min kjærete kunne få barn...men så plustelig så skjer det.......... Jeg lurer jo på hvor lenge jeg kan gå å tenke... nå skal jeg først få tatt en ul har jeg tenkt..syns jeg har hatt symptomer lengre enn bare denne måneden,selv om jeg hadde mens,litt mindre blødning sist gang..
40 år... Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2009 Takk for det :-) Tror ikke helt jeg har skjønt det heller jeg....
40 år... Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2009 Takk for det... Dette barnet vil jo også ha en annen pappa enn mine barn. Og han har fra før voksne barn på godt over 20...... Også jeg som føler meg så ung da...ha ha :-)
Raggy Skrevet 6. mai 2009 #12 Skrevet 6. mai 2009 Hei:) Mange tanker som raser i ditt hode nå ja kan jeg tenke meg. Jeg er 41 år og har termin 13 desember. Har tenkt nøye igjennom fordeler og ulemper og kom frem til at jeg vil ha dette barnet hvis den er levedyktig:) Har 4 voksne barn fra før i alderen 13, 16, 18 og 24 og min samboer har ei datter på 8 år så dette blir spennende:) Men å være 40 år er ikke gammelt. Jeg føler meg yngre nå enn da jeg var 20 år. Lykke til med tenkingen.
gravid me nr 8 :-) Skrevet 6. mai 2009 #13 Skrevet 6. mai 2009 fytti men,dette er jo drit sprekt av dere da....hvorfor skal ikke dere kunne få barn liksom? selv om dere er i 40 års alderen...d viser jo bare at dere fortsatt er fruktbare å at noen spirer vil inn uansett hva dere sier til d hehe...ønsker dere masse lykke til jeg å stå på damer.....
Miss Honey Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 min mor ble gravid (med spiral) da hun var 45.. hadde 3 voksne barn fra før da. det er det beste som har hendt denne familien noen gang! barna dine kommer til å ELSKE å få en liten lillebror eller søster!! nå skal min bitte lille søster bli tante og hun gleder seg SÅ masse! ikke ta abort, vær så snill:)
skyttel71 Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 Hei alle sammen! Så hyggelig å lese om dere og deres tanker her inne. Ikke minst er det hyggelig fordi dere er så spreke og så positive. Er helt enig med andre her: 40 er jo ingen alder! Har følt meg litt ensom her jeg sitter med mine 37 år og tenåringer på 13 og 16. Men nå føler jeg meg mye bedre - og slett ikke alene med tankene mine. Takk og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå