lillesøster skal bli storesøster Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 på ungene, morgen og kveld? Og hjelper dere de alltid med tannpuss? Jeg er konsekvent med tannpussen, i allefall på eldstemann, han har så dårlige tenner, han har noen morgener klart å komme seg ut av døra før vi har kommet opp om morgenen, og da uten å pusse tenner, jeg har da tatt tannbørsten med å gått opp på skolen til han, tenker at om han føler at det er ubehagelig å måtte bli dratt ut av leken som han jo da blir, slutter han kanskje å snike seg unna når han alikevel må. Kveldspussen er jeg konsekvent og jeg/vi pusser på begge ungene, om morgenen pusser eldstemann selv, og lillemor får også i allefall innimellom pusse selv.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Tennene pusses hver kveld og morgen. Nå er sønnen bare 4 år, så det er vi som pusser tennene. Om morgenen får han pusse litt selv enten før eller etter vi har pusset. Tannpussen har blitt hoppet over på kvelden, hvis sønnen han sovnet i bilen på vei hjem fra noe (ikke ofte det skjed), da bare bærer vi han rett i seng.
yasmina Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Jupp, morgen og kveld. Eldste pusser selv selv om han bare er 4 år. Han er blitt kjempe flink til det og jeg sitter på huk ved siden av han og passer på at han pusser over alt. Mellomste må ha hjelp fremdeles og minstemann har ikke tenner enda, men første bryter gjennom nå så det blir nok tannpuss på han også i løpet av uka gitt...
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Jeg er veldig nøye på kvelden. Da er det jeg som pusser. Og lillebror må jeg som regel holde. Storesøster også noen ganger hvis hun skaper seg. Om morgenen får de pusse selv, det har tannlegen og hs sagt at holder. Jeg for min del hadde aldri gått etter barnet når det var gått ut av døren, og i alle fall ikke gått opp på skolen! Hadde nok funnet på andre tiltak der ja.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2009 Vi bor bare et steinkast fra skolen, og jeg vet det er kun det som hjelper, han synes ikke det er særlig gøy å bli tatt ut av fotball spillinga for å pusse tennene, har hendt 2 ganger, og jeg tror ikke det hender flere gang.
metaMORfose Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Han går vel ikke på skolen alene fordi dere ikke har stått opp? Du mener at han leker på skolens lekeplass? Mulig jeg er helt teit som ikke skjønte, altså. Eldste kunne få det for seg å gå avgårde på morgenen, men det skjønte han fort at ikke var lov! Vi er nøye med tannpuss, og følger det opp morgen og kveld. Han på 10 pusser selv, men vi ser over. Vi har en flott farfar som er pensjonert tannlege, og han har sett over tennene deres regelmessig, noe de synes er veldig gøy. Dermed er det jo bare en drøm å følge opp ))
metaMORfose Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Han går vel ikke på skolen alene fordi dere ikke har stått opp? Du mener at han leker på skolens lekeplass? Mulig jeg er helt teit som ikke skjønte, altså. Eldste kunne få det for seg å gå avgårde på morgenen, men det skjønte han fort at ikke var lov! Vi er nøye med tannpuss, og følger det opp morgen og kveld. Han på 10 pusser selv, men vi ser over. Vi har en flott farfar som er pensjonert tannlege, og han har sett over tennene deres regelmessig, noe de synes er veldig gøy. Dermed er det jo bare en drøm å følge opp ))
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2009 Samboern kan finne på å glemme at guttungen må pusse tennene før han går, og jeg hadde ikke stått opp ennå. Ja, han leker på skoleområdet før det ringer inn.
metaMORfose Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 DA skjønte jeg det! ))) Jeg ble litt forvirret, skylder på ammetåke ) Takk!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. mai 2009 #10 Skrevet 5. mai 2009 Ja vi er nøye med tannpuss. Jenta i b.hagen pusser tennene der om morgenen etter de har spist frokost der. Det er veldig flott syntes jeg. Vi pusser barnas tenner nesten alltid, men lar de også få prøve seg noen dager slik at de kan øve seg og bli "flinke pussere":)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå