Huldretussa Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Har hatt så vondt i halebeinet etter påskeferien. Trodde først jeg bare hadde sittet for mye (selv om jeg hadde gått masse på ski...) - men det går ikke over. Blir egentlig bare verre og verre! Vondt å sitte på harde stoler, vondt å reise seg, vondt å snu seg i senga.. Halebeinet er skikkelig ømt, spesielt på høyre side av beinet. Kan dette ha noe med bekkenløsning å gjøre? Er det andre som har det sånn? Skal til jordmor på torsdag, og tenkte jeg skulle høre med henne da. Er 19+3 på veg nå. Au, vondt i rumpa!!!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Hei! Jeg har også veldig vondt i halebeinet.Har hatt det siden uke 18 ca (er 32 nå). Trodde det skulle være starten på en skikkelig bekkenløsning, men har heldigvis ikke merket så mye andre plager fra bekkenet annet enn litt i korsryggen hvis jeg går mye. Nå unngår jeg å sitte lenge (ca over 5 minutter...hehe) på harde stoler. Og hvis jeg måå sitte lenge så har jeg enten med pute, eller sitter å gynger fra rumpeball til rumpeball. Ser sikkert kjempesmart ut. Ifølge jordmor, er dette ganske normalt. Særlig hvis man har slått halebeinet ved en tidligere anledning. Hun sa at det hang sammen med bekkenet. Håper det ikke utarter seg noe mer for deg heller... Lykke til!
nurke87 Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Jeg skadet halebeinet for 6 år siden. (Satt på en kompis på cross-sykkel, vi hoppet og jeg landet oppå en bolt på bakskjermen). Har siden da vært plaget med at jeg har fått vondt hvis jeg har sittet for lenge på harde stoler. Men NÅ når jeg er kommet 23+3 uker i svangerskapet, skal det ingenting til for at jeg får vondt. Var i konfirmasjon i helgen, og det var ikke noe godt å sitte på kirkebenken for å si d sånn...
Virvelvind* Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Hei! Jeg har bekkenløsning, og sliter også mye med halebeinet. Har vært hos kiropraktor hele svangerskapet (sliter også med bekkenlåsning), og har vært sykemeldt siden uke 19. er nå i uke 25. Kiropraktoren "rettet" på halebeinet mitt nå sist, og nå er jeg mye bedre. Kan virkelig anbefales! Har du vondt i halebeinet er det viktig at du ikke provoserer det, og ligger mest mulig og unngår å sitte på harde krakker, stoler osv. Lykke til!
Huldretussa Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2009 Takk for svar! Jeg slo halebeinet kraftig en gang da jeg var yngre. Så kanskje det er derfor jeg får vondt under graviditeten? Jeg har heldigvis ikke en jobb der jeg sitter mye - jeg er vel egentlig i aktivitet hele tiden, så det er jo bra:) Men jeg har vondt når jeg sitter på mjuke underlag også.. Det er veldig vondt å bare stramme setemuskulaturen! og snu seg i senga.. Håper det går over! Jeg får prøve å sitte minst mulig. Har ikke vondt i bekkenet eller ryggen ellers.
Bøtteknott Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Hei, jeg hadde også utrolig vondt i halebeinet, men det viste seg å være en cyste øverst på/i rompa. Sjekk om du også har en kul der før du godtar at det skal være sånn... Jeg gikk i 3 uker (eller gikk ikke så mye.., ikke sitte, ikke ligge.. osv..) Men så gikk jeg til legen igjen og sa at dette MÅ være feil?? Og det var det. Et lite snitt på sykehuset og helt bra igjen etter 1,5 uke! Jeg trodde jeg måtte gå sånn hele svangerskapet, men heldigvis ikke! og i følge legen er dette ganske vanlig, så sjekk det først før du slåt deg til ro med å ha vondt resten av sv-skapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå