Gå til innhold

snuppa var på 8mnd kontroll idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og har siden 23 mars blitt 2,2 cm lengre, og lagt på seg 310 gr.. så nå er ho 68,3 cm og 6900 gr..hadde trodd ho hadde lagt på seg mer, ho spiser mye og variert, men nei..ligger nederst på kurven likevel:( følger sin egen kurve da, og det er jo bra, men blir litt bekymra læll jeg da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte jo helt å høre om det var noen av dere dibdamer som også har små babyer, og hva sier de på helsestasjonen deres? her får jeg beskjed om at jeg bare må godta jenta som ho er og selvsagt gjør jeg det!! btw, ho åler seg framover, og setter seg opp selv, så den biten er det iallfall ikke noe galt med:)

Skrevet

Så lenge hun følger sin egen kurve, så er det ikke noe problem. Alle kan jo ikke følge den midterste kurven, for da ville det jo kun vært en kurve... Jeg fikk beskjed av en barnelege at det også var helt normalt at de først kunne følge en kurve, for så å plutselig hoppe til en annen kurve og så følge den videre.

Skrevet

godt å høre:) Litt nytt for meg dette, de fire andre har fungert stikk motsatt..vært små når de ble født, men tatt igjen så det holdt..ho her var 51 lang og 3710 når ho kom, så regna jo med at ho kom til å bli den kjempen:D haha:)

Skrevet

Så lenge ho følger sin eigen kurve, har bra matlyst og virkar frisk og fin ville eg tatt det med knusande ro. Viss ho i tillegg er ganske aktiv og har begynt å sette seg opp (og krabbe?) sidan sist kontroll, er det veldig vanleg at vekta flatar ut litt.

Jenta vår flata ut på vekta ved 10 mnd, gjekk så ned litt til 12 mnd pga omgangssjuke. Ved 13 mnd var ho oppe i 10-mnd-vekt igjen og helsesøster var fornøgd. Ved 15 mnd var vekta mykje det same som sist, men hs (eldre vikar som meinte at ALT var bra så lenge eg amma) sa at det var bra nok. Ved 16 mnd vegde eg ho på eige initiativ, og fekk frist på fire veker til å få ho opp i vekt. Ved 17 mnd var det framleis mykje det same, så no ventar vi på utredning for laktoseintoleranse og cøliaki. Frå 10 til 17 mnd la ho på seg 190g og blei 7cm lengre. Har ramla ned 4 kurvar på vekta, og i tillegg tydeleg hatt problem med magen (mykje skriking + unormal avføring).

Altså; det skal mykje til før det blir så unormalt at det må sjekkast opp. Og så lenge jenta di er blid og fornøgd er det greitt om ho står stille ein mnd eller to.

Skrevet

uffda, håper dere får svar raskt da. ikke noe gøy når man venter på utredningsvar. vi ble sendt til barneavdelinga et par ganger, men siste gangen spurte legen hvorfor iallverden vi var der:D

Skrevet

Hehe, det var faktisk nesten sånn med oss sist gong og (utredning pga sein motorikk), legen undersøkte ho og prata med oss og konkluderte med at "du er bare ikke interessant nok for meg" :o) Ingen ting er så bra som at alt er bra!

Bare litt over 1 mnd igjen til blodprøvetaking no (då vil ho vere drøyt 19 mnd), så vi rykkar stadig framover i køen...

Skrevet

Jeg synes ikke hun høres så veldig liten ut jeg. Ikke noe å bekymre seg for så lenge hun følger kurven sin ihvertfall. Jeg husker ikke hva lillebop veide ved 8mnd, men det var mindre enn det. Hun var 7025 på ettårs-kontrollen.

Skrevet

Bra dere fikk den beskjeden fra legen:) må vel være en av de få gangene det er ok å være lite interessant:) lykke til med prøvetaking!!

Skrevet

så lenge hun følger sin egen kurve er det nok bra.. har en liten jente vi også.. hun er 20mnd å a 78-79 cm å rett over 10kilo.. de har alltid vært fornøyd med henne siden hun har fulgt sin egen kurve..

Skrevet

så lenge hun følger sin egen kurve er det nok bra.. har en liten jente vi også.. hun er 20 mnd å 78-79cm å rett over 10 kilo.. de har alltid vært fornøyd med henne siden hun har fulgt sin egen kurve, selv om hun ligger lagt nede..

Skrevet

ja den kom vist to ganger:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...