Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden før uke 20 hatt mye kynnere. Ikke vonde på noen som helst måte, men de har oftes kommet når jeg har vært rolig (ligget i sengen etc) Jeg jobber ikke og har absolutt ikke en stressende hverdag.

Nå er jeg i uke 34 og i hele kveld har jeg hatt vonde tak i magen. jeg vet ikke om det er sterke kynnere, men det er nesten så jeg må "puste meg gjennom" noen av dem. Er dette normalt og ikke noe å begymre seg for? har ikke så lyst til å ringe føden hvis dette er vanlig, så jeg spør her først :-) Det var ganske regelmessig (bare minutter mellom litt tidligere på kvelden, varte ca en time) Nå er det ikke såååå hyppig, men det er som mageknip som kommer og går. Kjenner ikke noe i ryggen (som veer pleier å gjøre) Husker ikke hvordan det var sist gang. Hadde endel maserier noen dager før fødselen, men jeg husker rett og slett ikke hvor jeg kjente dem. Er andregangs nå.

Håper noen har opplevd dette (og at det ikke betyr at fødselen er på gang - litt tidlig enda..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg opplevde dette selv i natt jeg. Ringte føden for sikkerhets skyld (etter masse mas fra samboeren. Jeg vil jo ikke virke hysterisk!). Hadde rielignende kynnere, men ikke vonde nok til at jeg trodde det var rier. Jordmora sa til meg at så lenge jeg ikke har noe slim eller blod eller noe tegn nedentil på at noe er på gang, så trodde hun ikke jeg var i fødsel. MEN jeg kunne komme inn hvis jeg ville for en sjekk. Jeg gikk å la meg igjen og sovnet omsider. Da jeg våknet var det litt bedre, så jeg har ikke dratt på sykehuset. Det høres veldig slik ut som jeg har det, men skummelt å si at det er det helt sikkert da! Du kan jo ringe fødeavdelinga bare for å høre. Som hun jeg snakket med sa "Kom heller ti ganger ekstra enn en gang for lite". Få høre hvordan det går da :) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar Elin 1984 :-)

Det ga seg heldigvis i løpet av kvelden i går. Kjente litt de gangene jeg la meg i sengen i natt etter at jeg hadde vert på do, men det varte bare et øyeblikk hver gang. Så med mindre dette begynner å ta seg opp igjen, lar jeg ver å ringe føden...jeg er som deg; vil ikke virke hysterisk. (Jeg tenker at det jordmora sa til deg også gjelder for meg - det med slim eller blod. Har ikke sett noe tegn til det så..)

Hvordan gikk denne natten for deg da? Er du langt på vei?

Skrevet

Jeg har hatt det på samme måten tre netter på rad nå, veldig vonde mens lign smerter på en måte som kommer i tak og vondt i korsryggen.

Det kommer når jeg legger meg, og varer hele natten men med litt pauser innimellom, men kommer igjen om jeg må snu meg i sengen eller må på do.

Kjennes litt ut som rier (absolutt ikke kynnere), men siden de ikke tar seg opp så sover jeg bare videre.

Muligens litt åpningsrier men vet ikke sikkert, om det blir verre eller blir noe blod slim eller slikt så kommer jeg til å ringe sykehuset.

På dagtid har jeg bare mensmurringer, men ikke så vondt som om natten. (blir litt sterkere om jeg driver å vasker eller stresser)

* Uansett må jeg knipe igjen til over helgen siden min mann er utenlands noen dager... he he. Han har litt hetta så jeg vil ikke bekymre ham :)

Er forresten 37 uker idag.

Skrevet

Så godt å høre at det gikk over Heleneharepus.

Jeg har hatt drømmenatta!! Sovet såååå godt og såååå lenge! Helt fantastisk å våkne og se at enda ei natt er over. Er vanligvis veldig glad i å ligge i senga og i å sove, men i det siste så har nettene bare vært noe jeg har måttet komme meg igjennom.

Jeg er 34+4 idag. 40 dager igjen og er nå det man kaller "høygravid" :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...