Gå til innhold

Dette har blitt spurt om flere ganger før, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig merker man graviditetstegn? Hva var dine første tegn? Jeg har hatt noen voldsomme stikkinger nederst i magen ca den siste uken, spesielt når jeg har vært tissetrengt, eller vært på do. Nå i dag tenkte jeg å google dette, før jeg evt. ringte legen for å sjekke (har hatt litt smerter et annet sted i magen etter at jeg fjernet blindtarmen for ca 2 år siden - og tenkte at nå når disse stikkingene kom i tillegg kunne jeg få sjekket magen). Skjønte ganske kjapt at dette kunne være graviditetstegn, da hele de to første sidene på google "stikking i magen" omhandlet graviditetstegn. I går begynte jeg også å klø i underlivet, og mistenker sopp, noe som også visstnok var grav.tegn i følge disse sidene (som jeg selvsagt har finlest nå). Måtte nesten ut på badet og sjekke brystvorter, men det har jeg ikke gjort enda.

Har aldri vært gravid før, så jeg vet ikke helt hvordan det føles.. Hadde mensen for tre uker siden, går på p-piller men glemte to forrige uke, og en uka før der... ikke lurt...

Og selger de grav.test i de fleste dagligvarebutikker? Eller må jeg på apotek?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"mens-murringer" uten at mensen kom. Ekstra god luktesans - jeg kunne kjenne lukten av papir, ømme bryster.

Skrevet

Det kan selvsagt tenkes at det er graviditetssymptomer, men de aller fleste opplever ikke symptomer før de er over 4 uker på vei. Kroppen må liksom få tid til å produsere hormonene først.

Mange dagligvarebutikker har g-tester.

hadde du mens for 3 uker siden er det ennå for tidlig å teste. Du bør nok vente en uke til.

Hvis du ikke ønsker å bli gravid vil jeg anbefale deg å bruke kondom resten av syklusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...