Gå til innhold

Dere som liker å lese..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen spennende/kjekke bøker å anbefale?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du liker krim: Stieg Larsson, Camilla Läckberg

Jan Kjærstad: Tegn til kjærlighet

Jan Wiese: Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede

Rohinton Mistry: Balansekunst

Emily Brontë: Wuthering heights

Erlend Loe: Naiv. Super

Knut Hamsun: Pan

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Kan anbefale "En bedre dag i morgen" av Ismaehl Beah.

Neste bok jeg skal lese blir nok Catch 22, spent på den... Noen her som har lest den?

Skrevet

Sjekk nettsidene til bestselgerklubben. Trenger jo ikke kjøpe, bare skrive opp titler og så låne på biblioteket.

Skrevet

Om du kunne se meg nå av Cecilia Ahern var ei aldeles nydelig bok. Vanvittig at en så ung forfatter kan prestere slik som hun gjør.

Det var hun som skrev P.S. I love you. Og filmen er ikke i nærheten av samme liga som boka, engang.....

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Trilogien til Stieg Larsson :-)

Skrevet

Camilla Läckberg sine bøker;

http://no.wikipedia.org/wiki/Camilla_L%C3%A4ckberg

Jeg begynte med ulykkesfuglen, men ville begynt med den første utgitte selv om det ikke noe must.

Videre:

Liza Marklund

Unni Lundell

Jo Nesbø

Karin Fossum

Gunnar Staalesen

Henning Mankell

- alle disse skriver god krim.

Ellers er "Øya" en bok verdt å lese, skrevet av victoria Hislop.

Skrevet

Jeg elsker krimbøker og har du ikke lest Stieg larssons bøker i Millenium-serien MÅ du bare få begynt nå:o) samme med Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø, Wallander-bøkene til Henning Mankell, bøkene til camilla Leckberg, Liza Marklund, Arnaldur Indridasson, Chris Tvedt og en bok fra Ann Rule som heter Dødelig Elskov, som erbasert på en sann historie - veldig bra!

Skrevet

Enig med Piri ang Celia Ahren :)

Ellers om man liker kjærlighets romaner anbefaler jeg også Nicholas Sparks :)

Syntes alle hans bøker er fantastiske,

Skrevet

Oi.. ser jeg har litt å gripe fatt i her. *Notere seg* Når siste eksamen er levert inn og sommerferien starter skal jeg pile ned på biblioteket. Føler ikke at jeg kan begynne på ny bok nå, da jeg aldri klarer å legge en god bok fra meg. Takk skal dere ha:)

Er det noen her som har lest gullfisken, av Le Cezio eller noe i den duren? Og isåfall, hva syns dere?

Skrevet

tre av mine favoritter:

"Lille tre"

"De få utvalgte"

"Markens grøde"

Skrevet

Wilbur Smith og Taita-bøkene om du liker spenning:)

Skrevet

Jeg liker veldig godt sånne før i tiden bøker. Hehe. Med mangel på bedre formulering. Noen å anbefale der eller?:)

Skrevet

Tiril mamma:

Jordens barn av jean M. Auel. Lengre bak i tiden kommer du vel ikke. Og da har du lesestoff for hele sommeren.

Av bonderomantikk vil jeg anbefale margit Söderholm sine bøker. Nydelige bøker allesammen. Leser de hver gang jeg venter på nye bøker og blir aldri lei. Første gang jeg så deg 1 og 2 har jeg lest så mange ganger at jeg har kommet ut av tellinga:)

Skrevet

Stormenes tid- Ken Follett

I all Evighet - Ken Follett

Havets Katedral

Vindens Skygge

Engelens spill

Øya

Alle disse har handling fra eldre tid, herlige fantastiske og avhengighets skapende bøker!

Skrevet

Tror jeg skal prøve meg på Jordens barn. Mener jeg har hørt noe om den før også. Takk skal dere ha! (igjen)

Skrevet

Da har du sikkert lest bøkene til Anne Karin Elstad, men hvis ikke, er jo de ganske gode "før i tiden bøker" :)

Ellers har Harlan Coben og Arnaldur Indridason også gode krim bøker. Arnaldur sine har handling på Island, det synes i allefall jeg gjør dem litt ekstra interessante..

Skrevet

jo nesbø er en klar vinner hos meg:)

Skrevet

tusen strålende soler

drageløperen

alle Erlend loe sine om du er engasjert i samtiden.

menn som hater kvinner (det er første boka i en triologi, syns bok nr 2 er litt langteklig, bok nr 3 holder jeg på med nå)

de gales hus er litt absurd.

Skrevet

Ser det er flere enn meg som liker bøker som får deg til å smile, le og gjerne gråte en liten skvett:) Elsker Nicholas Sparks. Liker også godt Cecilia Ahern. I tillegg liker jeg Alice Sebold, Jodi Pincholt, Elizabeth Berg bl.a. Ingen ting er som å lukke siste siden av en virkelig god bok...

Skrevet

Gullfisken av J.M.G. Le Clézio er en fin bok det, men ikke en som har festet seg som helt fantastisk.

Ser det er flere som liker bøker som Tusen strålende soler, Drageløperen, Øya, Den trettende fortellingen osv her. Jeg må bare få anbefale La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson til dere alle sammen! Helt nydelig bok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...