T**** mamma:) Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Har dere noen spennende/kjekke bøker å anbefale?
*søtesmå* Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Hvis du liker krim: Stieg Larsson, Camilla Läckberg Jan Kjærstad: Tegn til kjærlighet Jan Wiese: Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede Rohinton Mistry: Balansekunst Emily Brontë: Wuthering heights Erlend Loe: Naiv. Super Knut Hamsun: Pan
Gjest Sauen er høygravid :-) Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Kan anbefale "En bedre dag i morgen" av Ismaehl Beah. Neste bok jeg skal lese blir nok Catch 22, spent på den... Noen her som har lest den?
~mamma~ Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Sjekk nettsidene til bestselgerklubben. Trenger jo ikke kjøpe, bare skrive opp titler og så låne på biblioteket.
Piri Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Om du kunne se meg nå av Cecilia Ahern var ei aldeles nydelig bok. Vanvittig at en så ung forfatter kan prestere slik som hun gjør. Det var hun som skrev P.S. I love you. Og filmen er ikke i nærheten av samme liga som boka, engang.....
ToPrinsesser<3 Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Camilla Läckberg sine bøker; http://no.wikipedia.org/wiki/Camilla_L%C3%A4ckberg Jeg begynte med ulykkesfuglen, men ville begynt med den første utgitte selv om det ikke noe must. Videre: Liza Marklund Unni Lundell Jo Nesbø Karin Fossum Gunnar Staalesen Henning Mankell - alle disse skriver god krim. Ellers er "Øya" en bok verdt å lese, skrevet av victoria Hislop.
*Rutletutt* Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Jeg elsker krimbøker og har du ikke lest Stieg larssons bøker i Millenium-serien MÅ du bare få begynt nå) samme med Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø, Wallander-bøkene til Henning Mankell, bøkene til camilla Leckberg, Liza Marklund, Arnaldur Indridasson, Chris Tvedt og en bok fra Ann Rule som heter Dødelig Elskov, som erbasert på en sann historie - veldig bra!
Mor&barn Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 Enig med Piri ang Celia Ahren Ellers om man liker kjærlighets romaner anbefaler jeg også Nicholas Sparks Syntes alle hans bøker er fantastiske,
T**** mamma:) Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 4. mai 2009 Oi.. ser jeg har litt å gripe fatt i her. *Notere seg* Når siste eksamen er levert inn og sommerferien starter skal jeg pile ned på biblioteket. Føler ikke at jeg kan begynne på ny bok nå, da jeg aldri klarer å legge en god bok fra meg. Takk skal dere ha:) Er det noen her som har lest gullfisken, av Le Cezio eller noe i den duren? Og isåfall, hva syns dere?
___ Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 tre av mine favoritter: "Lille tre" "De få utvalgte" "Markens grøde"
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 4. mai 2009 #13 Skrevet 4. mai 2009 Wilbur Smith og Taita-bøkene om du liker spenning:)
T**** mamma:) Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 4. mai 2009 Jeg liker veldig godt sånne før i tiden bøker. Hehe. Med mangel på bedre formulering. Noen å anbefale der eller?
Piri Skrevet 4. mai 2009 #15 Skrevet 4. mai 2009 Tiril mamma: Jordens barn av jean M. Auel. Lengre bak i tiden kommer du vel ikke. Og da har du lesestoff for hele sommeren. Av bonderomantikk vil jeg anbefale margit Söderholm sine bøker. Nydelige bøker allesammen. Leser de hver gang jeg venter på nye bøker og blir aldri lei. Første gang jeg så deg 1 og 2 har jeg lest så mange ganger at jeg har kommet ut av tellinga:)
Jenny-penny Skrevet 4. mai 2009 #16 Skrevet 4. mai 2009 Stormenes tid- Ken Follett I all Evighet - Ken Follett Havets Katedral Vindens Skygge Engelens spill Øya Alle disse har handling fra eldre tid, herlige fantastiske og avhengighets skapende bøker!
T**** mamma:) Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 4. mai 2009 Tror jeg skal prøve meg på Jordens barn. Mener jeg har hørt noe om den før også. Takk skal dere ha! (igjen)
liin_ Skrevet 4. mai 2009 #18 Skrevet 4. mai 2009 Da har du sikkert lest bøkene til Anne Karin Elstad, men hvis ikke, er jo de ganske gode "før i tiden bøker" Ellers har Harlan Coben og Arnaldur Indridason også gode krim bøker. Arnaldur sine har handling på Island, det synes i allefall jeg gjør dem litt ekstra interessante..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. mai 2009 #20 Skrevet 4. mai 2009 tusen strålende soler drageløperen alle Erlend loe sine om du er engasjert i samtiden. menn som hater kvinner (det er første boka i en triologi, syns bok nr 2 er litt langteklig, bok nr 3 holder jeg på med nå) de gales hus er litt absurd.
linga Skrevet 4. mai 2009 #21 Skrevet 4. mai 2009 Ser det er flere enn meg som liker bøker som får deg til å smile, le og gjerne gråte en liten skvett:) Elsker Nicholas Sparks. Liker også godt Cecilia Ahern. I tillegg liker jeg Alice Sebold, Jodi Pincholt, Elizabeth Berg bl.a. Ingen ting er som å lukke siste siden av en virkelig god bok...
ipeggy Skrevet 4. mai 2009 #22 Skrevet 4. mai 2009 Gullfisken av J.M.G. Le Clézio er en fin bok det, men ikke en som har festet seg som helt fantastisk. Ser det er flere som liker bøker som Tusen strålende soler, Drageløperen, Øya, Den trettende fortellingen osv her. Jeg må bare få anbefale La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson til dere alle sammen! Helt nydelig bok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå