Gå til innhold

Flytur til sommeren- GRUER MEG!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal fly til Tyrkia i sommeren, en tur som tar mellom 3 -4 timer. Tulla mi skal sitte på fanget, men hun har jo ganske store maur i rompa. Noen forslag til hva jeg kan aktivisere henne med slik at hun kan sitte litt rolig?Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er tulla di? Jeg har ei på 20 mnd, og vi har flydd MASSE i løpet av livet hennes. Men aktivitetene har endret seg med månedene. ;o)

Skrevet

Hun er snart to år, hva "forer" du henne med?

Skrevet

Vi fløy nylig med mini på snart 2år, det var bare 1,5time, så det var jo litt enklere. Jeg hadde med eplebiter og bokstavkjeks, et par bøker og en bil, i tillegg fikk vi fargeblyanter på flyet og da hadde han underholdning nok for den flyturen. På hjemveien hadde han ikke sovet og ettersom flyet gikk 2-3timer etter han pleier å sove, så var han helt utslitt og sovnet med en gang han ikke kunne se bilene på bakken lengre (bil er det store for tiden...) og sov til vi landet og han igjen kunne se biler:-)

Hvis flyturen hadde vært lengre, så ville vi nok utvidet med noen turer opp og ned midtgangen.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi skal fly til Gran Canaria og det tar nesten 6 timer :-p

Skal nok gå bra tenker jeg :-)

Skrevet

Hehe... Gir henne 2 valium og et glass vin. ;o)

Neida, fra spøk til alvor. Vi har med oss et lass med bøker. Men nå elsker hun å se i bøker. Vet jo ikke om det gjelder barnet ditt. Også er puslespill en slager, og tegnesaker. Også synger vi litt. Klart hun blir utålmodig, og kan bli veldig vanskelig å hanskes med. Men da kan en pakke kjeks være en redning. Eller rett og slett ta en tur på do og bytte bleie. Bare for å få en avveksling.

En ting jeg ikke lar henne gjøre er å fly i midtgangen. For da frykter jeg at alles kaffekopper går i fanget på eieren og de ved siden av.

Det er slitsomt i støytene, men det går. Og vi har en datter som HATER å sitte stille. SKAL utforske verden.

Også får du pute og pledd på flyet, så hun kan slappe av godt i armkroken.

Noen flyselskaper er veldig flinke til å gi et ekstra sete om det er ledig. Sånn at hun kan sitte i det under selve flyturen. Så slipper du ha henne på fanget annet enn under letting og landing.

Dette går nok kjempefint. Du får bare tenke at "om noen timer er vi fremme, og alt er historie" Det er vel kanskje ikke bare du som reiser med henne?

Skrevet

Vi har aldri hatt problemer på turer på 6 timer eller de kortere, men alltid lurt med litt leker/ bøker/ lydbok med fortelling eller sanger, mini-dvd/ pc med film, små kjeks, rosiner o.l. Ofte sover de litt og synes det er stas med litt gåing i midtgangen. Tips; smokk/ flaske ved take-off og landing for å forhindre dotter i ørene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...