Zitro Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 ...hva finnes av forskjellige typer? Sliter med lugnebetennelse og har fått forskrevet cosylan for hosten, og sobril for å få hjelp til å sovne. Tvert jeg legger meg setter nemlig hosten inn for fult og jeg er sjanseløs når det gjelder å få sove... Men dem funker ikke på meg lenger... funka kun i 2 dager ca og nå er det null effekt av dem. Må ha mere søvn, 2 timer hver natt går ikke i lengden... Har dere noen andre forslag jeg kan foreslå for legen og teste ut? Dem må IKKE slå meg i svime altså, må kunne våkne av unga mine :-)
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Imovane er jo en innsovningstablett, du må ha resept da, men du kan jo høre med legen...
Zitro Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2009 DA skal jeg prøve dem isteden, får bare ny resept. Alt det andre jeg får er også reseptbelagt...
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Imovane eller Apodorm... Sobril ville jeg holdt meg langt unna!! det er en skummel medisin
Gjest Gul stjerne Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 apodorm er bedre enn imovane. Sobril bør du ta en til to timer før sengetid.
Gjest Gul stjerne Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Kanskje fordi du kan utvikle avhengighet. Men jeg har brukt sobril over en lang periode, sluttet på dagen og har aldri savnet dem.
Zitro Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. mai 2009 Merker verken at jeg tar dem eller ikke tar med jeg ihvertfall så det går nok bra på meg også :-)
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 Fra Felleskatalogen: "Varigheten av behandlingen bør normalt ikke overskride 4 uker når det brukes som hypnotikum, (=sovemedisin) og 2-3 måneder når det brukes som et anxiolytikum. Behandling ut over denne perioden bør ikke skje uten revurdering av situasjonen. Det utvikles vanligvis toleranse for den sedative komponenten etter 1-2 uker. Pga. fare for tilvenning bør preparatet gis i et begrenset tidsrom. Risikoen for avhengighet øker med dosen og med behandlingens varighet." De legene jeg jobber med unngår i det lengste å bruke denne medisinen, men det er jo såklart opp til deg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå