Gå til innhold

DESPERAT ! kan noen hjelpe meg ?=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så sliten så sliten!! kan ikke engang få skrevet ned her hvor sliten jeg er!

jeg er i uke 22, har tatt blodprøver og urinprøver og ALT er supert. BT er også kjempebra! Men jeg føler meg så elendig! på morgenen så er alt bra, jeg er opplagt og står opp og alt er greit. Et par timer etterpå er jeg totalt utslitt. Har angst for tiden, mye uro, men det har jeg jo fordi jeg er sliten, er ikke sliten pga angsten så vidt jeg vet. Har en datter på fem år så er ikke bare å legge seg når jeg er utslitt. Har sykmeldt meg 100%. når jeg er rolig så går ting bra, men så fort jeg gjør noe mer en dag så er jeg helt ødelagt den kvelden og et par dager etterpå. full av angst, uro og føler meg helt utmatta, blir kvalm, uvell og får en følelse av å bli følelsesløs i kroppen på kvelden og alt blir verre etter kl 18.

Dagen etterpå så har jeg bra igjen, da føler jeg meg opplagt, frisk, angstfri osv osv. Men så starter jeg dagen med handling, eller husarbeid osv, og et par timer etterpå. SAMME igjen, så utslitt, både psykisk og fysisk!!

Føler meg helt alene om dette jeg, noen som har det sånn, eller har hatt det på denne måten som kan si at man blir BRA av det??? jeg er så redd for at dette vedvarer etter svangerskapet, hva gjør jeg da? Da dør jeg, er jeg sikker på, for hverdagen min er grusom nå. jeg har hatt angst og uro før, men aldri i så sterk grad, heller aldri vært så sliten før i hele mitt liv. Kan noen svare på om dette kan være svangerskapet bare? eller er livet mitt ødelagt :-(?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg følte det som deg da jeg var i uke 23. Min erfaring er at det blir BRA etter fødsel:-)

Lykke til!!

Skrevet

takk! Takk takk takk! for at du orket svare.

Da får jeg trøste meg med at det blir bra etter fødsel iallefall, det MÅ jo bare bli bra, jeg må jo ha overskudd til babyen min og min datter på da seks år...Bare jeg blir bra av dette så skal jeg jammen holde ut elendigheta!

HI

Skrevet

Jeg var også sånn i svangerskapet. Men det gikk heldigvis over. Stakkars deg.. Føler med deg, for det der er helt grusomt.

Skrevet

Gå og få sjekket ryggen din...

Jeg oppsøkte psykisk krisehjelp for noen år siden, fordi jeg så så svart på alt, og kunne ikke skjønne hvorfor. Trøtt var jeg, og utrolig deppa, og kunne sitte lenge og bare gråte. Kunne bekymre meg over de utroligste ting, og var alltid helt sikker på at ting kom til å ende på verste måte... Sykemeldt i 6 uker, uten at noen kunne si meg hvorfor. Pga en astmatest oppdaget jeg at da jeg ble tungpustet så ble jeg styrtdeppa, plutselig satt jeg midt på legekontoret og stormgråt over ingenting. Fikk ventolin for å løse opp det han hadde gjort, og like fort ga gråten seg, og jeg merket ingenting til tungsinnet. Borte som ved et trylleslag.

Gikk til legen og krevde ventolin, og det løste problemet midlertidig.

Så var jeg hos kiropraktor for å se på noe annet, og da han trykket på et bestemt punkt i ryggen kjente jeg at jeg ikke fikk puste, og plutselig begynte jeg å bli deppa igjen. Etter å ha gått til kiropraktor noen ganger var det helt borte, og det var så deilig.

Kiropraktor forklarte at problemet sitter i en virvel som heter TH1 og som direkte går på pust og lunger.

Jeg får det igjen av og til, men nå vet jeg hva jeg skal gjøre, så nå plager det meg ikke lenger.

Det er i hvert fall verd et forsøk, for det krever ikke så mye av deg å sjekke det. Lykke til :o)

Skrevet

takk for råd. Vil bare bli kvitt dette så jeg gjør hva som helst!

Skal jeg ta kontakt dirkete med en kiropraktor da? eller lege?

Skrevet

Du kan ta direkte kontakt med de fleste kiropraktorer.

Har ikke helt skjønt dette med kiropraktor og henvisning. De fleste behandler deg som om du hadde henvisning fra lege, og slår direkte av de 50,- som helsevesenet så generøst spanderer...

Men så er det noen som har refusjonsordning med folketrygden, og da kan du få det gratis hvis de finner at dette er noe som stammer direkte fra graviditeten. Så du kan jo høre med kiropraktor og lege om det lønner seg med en henvisning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...