JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jenta vår er 3 mnd i dag. Fødsel: 54 cm, 35 HO, 4202 gram 6 uker: 59 cm, 38,8 HO, 5225 gram 10 uker: 61,5 cm, 39,6, 5555 gram 3 mnd: 63 cm, 40 HO, 5730 Jeg fikk vite at det var ganske lite i 5730 gram i forhold til lengden. Det sa helsesøster. 200 gram på ca en mnd. Litt lite det. Jeg snakket med henne om fast føde, å hun sier jo at bør ikke før 4 mnd. Å det forstår jeg. Vi snakket også om hun kanskje får for lite melk av meg. Men jeg ammer rundt 6 ganger til dagen. Å i tillegg gir jeg henne mme i sengen når hun legger seg for natten. Å da drikke hun 140 ml ca. Så vi forslå å gi henne ett ekstra måltid til med mme te dagen. Hva hadde dere gjort? Hun skriker ganske mye også, kanskje fordi hun er sulten? men hun drikker jo til hun slepper puppen selv. Men jeg føler hun drikker mer om hun får mme. Bør jeg slutte me ammingen?? Å heller gi mme.
*Lissi* Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Tror jeg ville gitt litt mme jeg, for å se omhun ble litt mer fornøyd. Hørtes litt lite ut ja.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2009 ok. Ja får prøve på det. Å se, men du hadde ikke begynt å gi grøt?
CMH Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Du trenger ikke slutte ammingen, sålenge hun virker fornøyd. Men er enig, kan være kjempegreit å spe på med mme, for det metter dem veldig.. Min kan drikke ca 125 ml med mme i tillegg til puppen hvert måltid for å bli ordentlig mett.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2009 oki. Vill ikke slutte med ammingen heller. Men vil at hun ska bli skikkelig mett, for ellers er hun så sutrete. Men føler jeg må gi henne mme til hvert måltid da..
Sol Skippertaksdronning Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 vet ikke om det er noen trøst jeg, men vesla her er 8 mnd, 68,3 cm og 6900 gr. Ho får mme, og brødskiver, grøt og middag og frukt og grønnsaker, men er visst bare lita. så lenge de ser ut til å trives er det ikke så farlig om de er litt små. Sa hs her iallfall:)
Sol Skippertaksdronning Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 du kan jo prøve å gi ho litt tynn velling på flaske. altså, litt grøtpulver blanda med mme til konsistensen er tykk, men rennende.
Rååååsa på ball Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Min yngste var prikk lik din ved 3 mnd, hun var 63 lang 3780 og 40 rundt hodet, ingen som har sagt at det var spesielt lite. De vokser veldig i rykk og napp også da hun har fortsatt å legge på seg ca 1 kg i mnd og det har ikke flatet ut enda, så nå er hun på vei til å bli litt tjukk nesten hehe. Om hun virker misfornøyd så prøv med en flaske mme på kvelden etter at du har ammet, hvis ikke så bekymrer du deg ikke for hun er så fin atte
temine Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Jo, 200 g på ca en mnd er litt lite i den alderen. Ser at hun egentlig har lagt på seg litt lite helt fra hun var 6 uker gammel. Farlig lite er det ikke, men om du merker på henne at hun sutrer og ikke er fornøyd etter å ha ammet på begge brystene ville jeg gitt mme etter hvert måltid. Greit å gi mme som tillegg FØR 4 mnd alder, og fast føde som tillegg ETTER 4 mnd. Om de allerede får mme og ikke vokser/spiser som de skal kan man begynne med litt velling eller slikt før 4 mnd alder. Jeg ville ikke slutta med amming, men det er det jo bare du som kan avgjøre. Vil du slutte er det ingen som kan si noe på den avgjørelsen. Jeg ville amma først og gitt flaske etterpå for å mette henne helt. Du får vel bare føle deg frem:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå