Gå til innhold

3 mnd kontroll, vondeste jeg har vert med på.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun vasket det ene låret med sprit før hun skulle stikke nåla inn i låret. Når hun stakk, begynte gullet å grine, å hun skreik å skreik.

Så vaskte helsesøster det andre låret. Å da åpnet øynene seg å tårene å skrike kom på ny. Hun trakk foten til seg, å hun forstod at hun skulle stikke i det låret og. Hun skreik sånt at hun nesten ikke fikk puste.

Må sei at gråten var rett rundt hjørne på meg ja! Vondeste jeg har opplevd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går heldigvis fort over! :) Pappen måtte holde gutten vår under begge vaksinene, fikk vondt langt inni hjerteroten av de hjerteskjærende hyla. Men 2 minutt etterpå var han blid som han pleier igjen:)

Skrevet

De husker det heldigvis ikke når de er så små! Vi skal ha ny vaksine når junior er 1 år, og da skal pappa gå på helsestasjonen (jeg jobber jo!) Det er kanskje det beste ;-)

Skrevet

Ja pappen holdt jentå vårs også. Men off hun var fornermet ganske lenge. Helt til vi gikk å satt oss i bilen å kjørte. Da sovna hun :)

Skrevet

off ja kanskje like så greit :)

Skrevet

Uff da.. Vi skal i morgen på 3 mnd kontroll, gruer meg til sprøyta ja! Hun tok en stikkprøve for et par uker siden og da hylte hun lenge..

Skrevet

off ikke gøy i det heletatt med sprøyter.

Skrevet

Ja, det er ikke noe koselig å se på, men heldigvis er det en relativt liten pris å betale for all den beskyttelsen knøttet får.

Mitt lille knøtt fikk i tillegg feber i ca ett døgn etterpå, stakar lille.

Skrevet

Huff.. er ikke no gøy det der altså! Jeg har så sinnsykt sprøyteskrekk så jeg slapp å være der inne når de gjorde det, pappan holdt tulla. Men her setter de begge samtidig . En helsesøster på hver side, da slipper hun to stikkinger. Syns det var kjækt! Vi skal ta på 5mnd kontoll om en uke og da er det nye sprøyter.

Skrevet

off, ja pappen holdt her også, men han fortalte etterpå at hun trakk foten til seg. Men hørte hylene :(

de burde tatt begge samtidig ja. Hvor mangen stikk er det på 5 mnd kontrollen?

Skrevet

Det går fort over! Etter fem-mnd-sprøytene smilte sønnen min til babyen i speilet tretti sekunder etter at den siste sprøyta ble satt. :) Jeg tror nok at vi foreldre av og til gjør det til en verre sak enn det det er... Jo mer stressa vi er, jo mer stressa blir ungene, også.

Skrevet

Huff ja disse sprøytene...imorgen skal jenta mi få 5mnd-vaksinen. Det er samme prosedyre som 3 mnd. Gleder meg ikke akkurat! Sist var det jeg som holdt fast foten da helsesøster stakk. Verste er at begge lårene skal stikkes! Hun ble jo så lei seg! Hyler og skriker også stikker den dumme dama en gang til liksom!

Skrevet

Jeg begynte å grine på 3 mnd kontrollen da guttungen fikk sprøytene. Han skrek som besatt, tårene sprutet, og da klarte ikke mammaen å holde seg heller.Men jeg skammer meg ikke for det. Sånn er det bare. Helsesøstra sa jeg langt i fra var den første. Heldigvis var pappen med og han takla det greit. Nå gruer jeg meg til 5 mnd kontrollen neste uke, da er det to nye stikk.

Skrevet

off ja, jeg kjente klumpen i halsen. Hadde lyst å begynne å grine. Men da hadde nok papsen reagert. Han mener det er svakt av å grine av noge sånt. Men off gruer meg såå til nesten gang!

Skrevet

Enig meg80! Her vasket HS begge låene først og satte sprøytene smokk smokk. På 5-mnd kontrollen var jeg klar og stappa smokken inn idet hun trakk pusten for å hyle. Hadde også en leke klar for å avlede oppmerksomheten, og vips så var det hele glemt.

Ingen big deal, og gjett om dette berømte mammahjertet vårt hadde lidd mer om de skulle fått sykdomene det vaksineres mot da! Men klart-det er jo ikke noe moro når de gråter.

Skrevet

Hihi, bare vent til 15 mnds kontrollen du ;) når ungen virkelig forstår at hs er "slem" og at mamma lar henne være det. Min eldste sendte oss et blikk som om hun var døden nær og var fornærmet i en time etterpå haha :D

Disse sprøytene går så greit så :) er enig i at det er litt vondt å se på (og høre) når de er så pyttesmå, men det gjør ikke sååå vondt, det er mer det at de minste ikke er vandt til noe annet enn pus og kos.

Jeg vet om småttiser som ikke har lagt merke til stikkene engang, så det er nok ikke så ille.

Skrevet

Tips: Hvis ikke spriten er tørket før hs stikker så svir det når kanylen går inn i huden, så få hs til å vente 1 min først eller vift m hånden så det går raskere. Vet mange ikke bryr seg om det og tenker her er det bare til å stikke og få det unnagjort.

Skrevet

hehe.. sprøyter og slike nødvendige ting bryr jeg meg svært lite om.. Det er ting som må gjøres. Så gidder verken å grue meg eller tenke noe særlig over det. Ikke skrek hun noe særlig heller, på 3 mnds sprøytene.. kanskje 10 sek. Så var det over ;)

Skrevet

Hvis 3mndkontrollen virkelig er det vondeste du har vært med på, ja da vil jeg si du har vært heldig jente:)

Jeg syns også det var ekkelt å måtte holde gutten min fast og høre han skrike. Nå på femmånederskontrollen smilte han til helsesøster bare noen få sekunder etter at sprøyta var satt. De blir nok litt overrasket. Og det hadde jo vært bekymringsverdig om de ikke reagerte på smerten og overraskelsesmomentet.

Jeg syns selv sprøyter er null pes, men det er jo annerledes når den settes på det kjærste du har. Nå skal sønnen min få sprøyter intravenøst flere ganger i uken fra ca ett års alder og for resten av livet. Og jeg ville gjerne byttet det mot maaaaange vaksinestikk.

Skrevet

Forstår at du ikke syns det er artig å holde fast jenta når helsesøster stikker, men det kan da umulig være det vondeste du har vært med på? Du gjør jo noe bra for babyen din, og det går jo raskt over. Det er mye vondt de små skal gjennom oppover årene, det der er på langt nær det verste,

Min knert får vaksiner ofte, hylskriker like mye hver gang, men er jo til hans eget beste. Da går det bra også for meg. Nå er jeg sykepleier og jobber med barn, så jeg er vant til holding og stikking og skriking og hele pakka. Og ja, det fins faktisk barn som må stikkes annahver dag i flere år. Vi har ett par av dem på jobb.

Håper det går bedre på 5mnd vaksinen, hvis du syns det er så ille kan jo kanskje pappaen dra på helsestasjonen alene?

Skrevet

hadde en spilledåse som skulle prøve å avlede henne. men hun skulle bare følge med på sprøyta. Gikk ikke helt det nei.

Skrevet

jeg syns det ikke var noe gøy å være med nei. Så frem til nå er det det verste som har hendt meg ang med jenta vår. Åjeg vet jo at det er hennes beste. hadde aldri latt vært å komt får at jeg syns det var for fælt. Vaksinene skal hun ta uten om og men.

Ja vurderer sterkt at pappen skal gå alene med henne. Men jeg vill også være der å stille opp for henne. Så tenkte heller at neste gang kan jeg gå ut av rommet. Å heller komme inn igjen når hun er ferdig. Å trøste henne heller :) For hun grein ganske lenge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...