Trønderbærta Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jeg sliter med hvordan (og hva) jeg skal sortere av papirer, blir enten en hel haug med betalte regninger, og kommer det purring, så har jeg ikke peiling på om den er betalt fra før av. Og koder og slikt, finner jeg aldri igjen Noen tips???
Isilra Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Vi har 5 forskjellige permer til papirer. En til bolig, en til garantier, en til småen, en til regninger (greit å spare på betalte regninger) og en med diverse viktige papirer. I viktig papir permen har vi jobb-papirer, delt opp på meg og mannen, sykepapirer - delt opp, diverse viktige, bilpapirer osv.. Synes det er veldig greit å slå opp i når man trenger koder og sånt
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har en tidskriftholder som jeg legger papirer i som jeg tror jeg må ta vare på. kan også betale regninger og legge det oppi der, men skrevet betalt på. Går gjennom den engang i måneden eller så. Det meste havner oppi her, regninger, informasjonsbrev, diplomer etc og ting som jeg skal ta vare på å lime i album og sann. så har jeg en perm som jeg har de betalte regningene i når jeg har gått gjennom . har sann a,b,c ark forran og skriver hva som er hva. strøm, linser etc.... har også kvitteringer inni her (etter tips fra en på dib som hadde en egen perm til kvitteringer) Da sanne kvitteringer på barnevogn og dyre sko som kansje kan komme til nytte ved eventuell reklamasjon. Kvitteringene har jeg i plastlommer på de aktuelle bokstavene. Også har jeg en arkivmappe til selvangivelser, fødselsattester, pass og sanne ting som skal tas vare på. evt for kort tid som selvangivelsen, eller altid. et system som funker fint for meg.
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Når jeg har betalt en regning skriver jeg rett på arket " lagt til betaling".
lille sprelle Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 En til kvitteringer for kjøpte ting delt inn etter tema (kjekt å ha ved reklamasjon) En årsperm for hvert år for alt annet. Regninger ligger oppå pc-en til de er betalt. Deretter over i "skuff" på pulten - arkiverer innimellom.
Vilja<3 Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har en perm/mappe der jeg legger viktige ting som fødselsattester, vitnemål, kviteringer, helsekort osv. På skrivepulten har vi en slik til å ha papir og diverse i ( husker ikke hva det heter) stående, i den legger vi betalte regninger. Skriver også på betalingsdatoen, kaster dem etter en stund. De regningene som skal betalest legges i øverste skuff på skrivepulten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå