Malin G. Spann Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Har vert på glutenfritt bakekurs og skal bake ett brød vi fikk oppskrift på der. Brødet var veldig saftig og godt, men litt for søtt for min gane. Om noen kan hjelpe meg hadde det vert fint! Her er oppskriften: 4 ts natron 1 L yoghurt naturell 10 dl grov glutenfri brødmix 2 dl linfrø 1 dl bokhveteflak 1 dl pofiber 2 dl solsikkefrø 1 ts salt 2 ss mørk sirup 2 dl tyttebærsyltetøy 1 dl hasselnøtter Om jeg fjerner sirupen blir det vel ikke så søtt, men må jeg da erstatte sirupen med noe annet? Er tyttebærsyltetøyet med å sette en søt smak på brødet, eller hjelper det å kun fjerne sirupen?
Malin G. Spann Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2009 Men honning er jo ganske søtt det også?!?
It's all about me Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Sirup gjør det ikke bare søtere, men saftigere også. Så jeg hadde erstattet med olje.
It's all about me Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Syns du ellers du fikk utbytte av kurset?
Malin G. Spann Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2009 Jeg hadde virkelig utbytte av kurset. Uten tvil! Kunne vel egentlig ikke vert foruten, så nå blir det baking fremover! Blir nok ett middagskurs på meg senere også, men det får bli når Martin blir litt større og skal ha skikkelig middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå