Gå til innhold

Sauen. Min lille Magnolia:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blomstrer ikke Magnoliaen min? Ble kjøpt og plantet i fjor, er ca 1.70 høy og det ser ut som om den får bare grønne blader i år også. Har sol stort sett hele dagen og jeg ga den kompostjord både ved planting og i år. Den står temmelig lunt. Dyr var den også. Må jeg ha mer tålmodighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det går greit at jeg sniker meg inn på tråden din. Jeg lurer nemlig på det samme.. Ser ut som om det bare blir blader på vår også.. Skal den ha noe gjødsel av noe slag?

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Det spørs litt hvilken magnolia du har... Mange magnoliaer blomstrer på bar kvist i april/mai, men det finnes også de som blomstrer etter bladutspringing i juni/juli - sieboldmagnolia. Mange magnolier blomstrer ikke i ungdomsfasen, og den kan dessverre være langvarig, så mulig du minst må vente til neste år... De trenger moldjord og skjerming (her har du jo gjort det rett), normal til litt sur jord (og det er jo gjerne komposten) og mye organisk materiale (igjen, rett fra din side). Rothalsen bør stå over bakkenivå og dekkes med gress, løv e.l. Ellers tror jeg ikke det er mye å gjøre, annet enn å smøre seg med tålmodighet=) (Så lenge du har utelukket sykdommer/skadegjørere). Den er nok i ungdomsfasen, eller kan evt blomstre til sommeren...

Skrevet

Det står Loebneri Merill på etiketten, hvis det sier deg noe. Den ser ut til å trives også. Du skjønner. Nå har jeg gått rundt og beundret andres Magnolia i årerekke, og da forventet jeg umiddelbar blomstring når jeg kjøpte en selv:)

Skrevet

Ok, det er hybridmagnolia, og den er vårblomstrende, men er nok vanskelig å få i blomst, og har lang ungdomsfase (såvidt jeg husker ihvertfall...) Så du må nok vente :-(

Skrevet

Den er grei. Har jeg lart meg uten i så mange år kan jeg alltids vente en stund til.)

Skrevet

Hehe=) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...