Gå til innhold

Dere som er på slutten av 2. trimester (uke 25-28)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Turner babyene deres mye rundt? Vesla turner rundt hver dag tror jeg. I hvertfall nesten. I går la hun med hode ned og jeg fikk masse spark i ribbena, i dag har hun satt seg på stumpen og jeg får masse spark helt nede i magen, i forgårs var det begge deler, tror hun lå litt på tvers også en stund.

Er i uke 27 og fjerdegangs, så vet jo at det enda er goooood tid til hun må legge seg til rette en vei, men merker jeg blir litt nervøs av all turningen likevel, tenker på navlestreng rundt halsen og at hun skal foretrekke å sitte på stumpen i stede for å ha hode ned. Noen som kan berolige meg med at deres også turner masse rundt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heheh, ja det kan jeg i allefall :) Er i midten av uke 26 nå, og lillejenta her sparker masse og turner rundt. Hun sparker flere plasser hver dag. Midt på magen, i høyresida mi, lagt nede til høyre atme hoftebeinet og ja, hun er rett og slett over alt:) De fleste snur seg jo med hodet ned, så tror ikke man skal beskymre seg så mye for det. Ellers gleder meg veldig til å komme over på 3. trimester. Skal bli godt å lese om litt andre ting:)

Skrevet

Her turnes det også godt. Norn ganger finner han det for godt å sparke meg i ribbein, samtidig som han pirker meg i blæra. ;p Kort tid etter kan han ha snudd seg, så her er det tidvis full action!

Takk og lov avbrytes det av perioder med hvile. Det tar nok på for lite frø å bedrive heftig gymnastikk i mammas mage. ;)

Skrevet

Her tar det også helt av! Føler jeg må ha en lang unge som greier å sparke og pirke så mange steder på en gang! ;) Det vises veldig godt utenpå også allerede, når ungen skifter stilling. Har vært litt nervøs for at ungen er gigastor jeg da, men ble jo litt beroliget av denne tråden. :)

Skrevet

HEr er det turning for full guffe!! Tulla har noen favoritt steder å ligge, men ligger ikke i ro hele dagen nei:-D Igår stakk rumpa ut rett ved navelen min...også snudde hu seg og sparka masse...hehe. Gøy:-D

Er forresten i uke 25 jeg da

Skrevet

Hei!

Jeg lurte inn her fra 3. trimester og bare måtte svare... Sånn har jeg det enda, er 31+3 og her er det full rulle, opp, ned, salto flere ganger i døgnet. Dette er mitt tredje svangerskap og det var likt de andre gangene også. Gjør regning med at det enda går en god stund før det roer seg noe ned.

Skrevet

Er i uke 28 nå og merker at det har blitt mindre plass der inne.Før var det mange sånne dunk nå ser jeg mer bevegelser på magen at det foregår noe der inne:)

Skrevet

oh yes!! her turnes det også hver dag og kjenner igjen bekymringen din om navlesnoren..

Igår når jeg hadde lagt meg føltes det som magen gikk i bølger,lilleprins skulle virkelig ta dagens trim da :D

Skrevet

Ja, her er det liv hver dag. Er i uke 26. Ikke hver dag jeg kjenner ordentlig spark, men jeg kjenner godt at hun beveger seg inni der flere ganger daglig! ;) At jeg ikke kjenner spark kan nok også være at jeg har morkaken foran og muligens at hun sparker meg mye i ryggen.... Og legger jeg meg ned på ryggen, skal det ikke lang tid til før hun beveger seg. ;)

Skrevet

Takk skal dere ha jenter! Dette var godt å lese :-)

Vesla er egentlig ikke så veldig aktiv av seg, er mer at det er ulike steder jeg kjenner spark slik at hun tydeligvis snur seg hele veien rundt en del enda, men kjenner for det meste godt med spark noen ganger for dagen da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...