★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 hei på deg:))) laget en ny tråd jeg..ble så lang den andre vettu;) men du?jeg snuste litt på de forskjellige forumene og på "presenter deg selv" ser jeg at vi begynte å prate litt..men da skrev du at du hadde eller skulle bruke hausken...har du vært der??vi har bestemt oss for å ringe dit i morgen:)))) orker ikke vente helt til høste..( er du i det offentlige nå?husker ikke alt som ble skrevte på den andre tråden..surrehue;) lurer litt på om vi bare kan fortsette å stå i køen på kk selv om vi benytter oss av ett privat forsøk i mellom tiden?er det "lov"?er jo ikke sånn at vi står i veien for noen siden det er så jæ.. lenge til!!?? hvordan går det med deg nå da? klem
meg83 Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Heisann! Er her jeg vettu! =) Så spennende at dere vurderer Hausken da!! De er fantastiske!! Vi hadde vårt første forsøk der, ja. Skulle gjennom AIH, men det måtte omgjøres til IVF i siste sekund pga. for mange egg.. Vi fikk da halv pris -11.000kr. Pga. min PCOS anbefaler de ikke å gjennomføre flere AIH, men at vi bør begynne rett på IVF. Da har vi ikke råd til å gjøre dette hos Hausken, så derfor starter vi prosessen helt på nytt her i Bergen.. Er 99% sikker på at dere kan dra til hausken og fortsatt stå i kø i det offentlige! Er jo mange som gjør dette mens de venter..? Reiseveien til Haugesund var ikke noe problem for oss.. Tar ikke mer nn ca. 3 timer.. Ta det som en tur og kos dere med det, så går det så bra atte! Vi var der tre ganger; forsamtale, uttak og innsett.. Ble faktisk gravid, men mista med en gang.. Vi hadde faktisk 50% sjanse til å lykkes, sa de.. Er unge, og det eneste som "feiler" oss er vel PCOS-en min.. Så vi har tro på at vi skal få det til i det offentlige også!! Men er selvfølgelig litt redd for å bli mer kasteball..siden vi er vant til luksus og masse tid til bare oss.. Men det går fint med oss ellers. Vi skal på forsamtale 8.juni, så dette blir bra!! Er så mye annet som skjer i livet vårt for tiden, så det går greit å vente til over sommeren... Har dere fortsatt ikke fått brev fra KK?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2009 hei på deg:))) er så glad i dag jeg:) snakket med hausken i dag og har time til forsamtale 2juni allerede;) så trist at du mistet når det gikk på første forsøk...vet man hva grunnen til det var eller?PCOS være en grunn tro?? jeg feiler ikke noe annet enn at egglederene mine er tett..har ett barn fra før på 11 år og er 28år.han 29år..noe jeg har forstått er lavt og gunstig i denne sammenheng...? hva er AIH?ja har fortsått at enkelte føler seg som kastebal i det off. dessverre så blir det vel sikkert sånn samlebåndaktig med så mange som vil gjøre det samme og str pågang...vi vil prøve en gang hos hausken mens vi venter på kk... er jo deilig at det skjer litt andre ting i livet deres da:) alt hjelper.. du hvor i sykl må en være før man får begynne på medisiner?fortsatt ikke fått noe fra kk selv om jeg ringte for en uke siden å purret..den var kommet men ikke fått oe skriftlig fra de..
meg83 Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Så flott da!! Det er jo straks! =) Da skal vi til forsamtale nesten samtidig Vi fikk egentlig forsamtale 25.mai, men er ikke hjemme da, så måtte bytte.. Håper ikke de to ukene vi utsetter det har så mye å si... Gleder meg uansett veldig bare til å få snakke med dem!! Er visste litt større sjanse for å abortere når man har PCOS, men er jo vanskelig å vite akkurat hvorfor noe skjer.. Men jeg er evig optimist, gidder ikke bruke tid på å bekymre meg! Er jo unge dere også, ja! Alderen er i hvert fall på vår side =) AIH er inseminering med mannens sæd, altså en enklere og billigere forsøksmåte enn IVF. Mange velger AIH mens de venter på IVF.. Men er ikke like stor sannsynlighet for at det skal klaffe med AIH som ved IVF.. Men det er fullt mulig likevel! Jeg har nesten aldri mensen (pga. PCOS), så aner ikke noe om syklus og medisiner.. jeg fikk primolut for å sette igang blødning, og så begynte jeg vel med puregon-penn noen dager etterpå, husker ikke helt når.. Tar tid den her papirmølla..! Håper du snart får svar da!! Men nå kan dere jo uansett glede dere til Hausken!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2009 ok så ved AIH så plasserer de spermen helt inni livmoren da eller??:/ optimist ,må man være er som du sier ikke lett å si 100%sikkert hvorfor enkelte ting skjer...selv har jeg jo "bare"tette eggledere men de to gangene jeg ble gravid før dette mistet jeg i uke 8 begge gangene..men nå var det potta tett i trompeten og da tror jeg ivf er eneste mulghet?siden gyn kom med den henvisningen? fikk faktisk post fra kk idag..joda 3mnd veting til forsamtale og deretter 3 nye mnd til behandlingsstart!!!det orker vi ikke!! så setter all vår lit til hausken nå...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2009 kan jeg spørre hvor i bergen du bor?altså sånn ca da;)
meg83 Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Det sprøytes inn, ja. Gynekologen visste nok hva h*n gjorde, så IVF er nok det beste alternativet da, ja. 1/2 år er mye, ja!! Hausken blir bra vettu! Jeg bor i Ytre Sandviken.. Du da?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2009 hei igjen.. ja vi satser på det..detta blir bra;) vi bor fyllingsdalen vi:)
meg83 Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Hei igjen Tenkte jeg skulle oppdatere litt.. =) Ringte Haukeland nå for å høre når vi kan regne med å komme inn når vi skal til forsamtale 8.juni. Hun sa at det ser ut til at vi kan komme inn i midten av september! Det er jo ikke såå verst =) Er faktisk bare 3 mnd fra samtalen det, selv om sommerferien kommer inni der.. Hvordan går det med deg/dere? Hørt noe mer fra KK? Ikke lenge til dere skal til Hausken nå
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2009 hei!!)) lenge siden jeghar vært her nå.. her går det bare fint bortsett fra ta jeg er stk for øyeblikket:(( tre mnd var jo ikke så gale da..sommeren går jo alltid fort og så ikke hørt noe mer fra kk enn det brevet som jeg tror jeg nevnte oppi her en plass..at vi må nå vente 3mnd på samtale og nye tre mnd etter det på å sette igang med medisiner så dvs faktisk syv mnd det før vi er heelt klare!!! nei det gidd vi ikke asså!! nå bare gleder vi oss til hausken og det er jaggu ikke lenge til!!!klarer nesten ikke forstå at det endelig skal skje...??men har alikevel den dumme følelsen som jeg ikke klarer legge fra meg om at med min uflaks så skal vel dette aaldri gå!! er det vanlig eller er jeg helt på jordet og frøken negativ så det holder? er positiv en dag og motasatt neste dag:(vet jo at hausekn har fantastiske resultater but still.....hmmmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå