Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Har vært på kurs og lært at damer som går med ubehandlet lavt stoffskifte, kan få barn med litt lavere iq enn andre barn (ca 5 poeng), og faren for spontanabort er også økt. Har nylig fått vite at en venninne har gått med lavt stoffskifte noen år uten at det ble oppdaget og behandlet. Nå har hun endelig fått baby etter flere spontanaborter. Ville du hørt dette fra meg om du var venninna mi?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Nei, det syns jeg ikke at du skal si! Dessuten skriver du at disse barna KAN få lavere IQ ikke at de nødvensigvis får. Dermed er dette slett ikke sikkert. Dessuten avhenger livet, og hvordan det går et menneske i livet, av mye mer enn poenscore i IQ. Hva med arv og miljø? Er sikker på at det kan gå dette barnet helt utmerket. Og jeg ville absolutt ikke sagt noe, men det er da MIN mening om denne saken.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Nei, hun har fått et barn, endelig, og de 5 poengene er nok lite merkbare uansett. Du vet jo ikke bare med å prate med noen hvilken IQ de har. Jeg vet snittet for IQ ligger på 100, noe som betyr at mange jeg prater med har en god del lavere IQ enn meg(ca125), men kan ikke si det merkes så veldig i det daglige;)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 5 poeng er jo ikke verdt å nevne syns jeg...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 At babyen kan ha lavere IQ enn andre: NEI!!!!! Man kan ikke gjøre noe med det- så du hjelper hun ikke med å si det. 5 poeng er dessuten lite, med litt "gode" gener blir babyen likevel smartere enn gjennomsnittet. Nei uff, det vil bare være ufølsomt og guffent sagt. Ang. spontanaborter er det kanskje litt annerledes- men årsakene til dette kan være langt mer komplekst enn lavt stoffskifte. For noen kan det kanskje være greit med en årsak. Tror likevel jeg hadde latt være. La hun kose seg med den nye babyen i stedet for å gruble på om det er årsaken til sponanabortene (om hun har abortert mange ganger har hun vel allerede vært til utredning og vet det kanskje allerede). Og for guds skyld- hold tåta ang. IQ
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Og hva oppnår du med det? Annet at hun blir lei seg og ungen er like smart, mest sannsynlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå