Gå til innhold

Hvor ofte dusjer barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våre barn dusjer annen hver dag så sant det passer. Er vi ute på noe og kommer sent hjem planlegger jeg det noen ganger med å dusje 2 dager på rad eller dusjer de på dagen.

Det er viktigst med lillebror, som smøres litt ekstra ved dusjing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen faste dusjedager.. Men 2-3 dager i uka blir det tenker jeg.

Skrevet

Ca 2 ganger i uka

Skrevet

Liten dusj hver dag. Dusj med hårvask ca 3-4 ganger i uka, kommer an på graden av skittenhet.. det er utrolig hvor møkkete barnehagebarn kan bli.

Men vi har badekar også, så noen ganger blir noen av dusjene ersattet med karbad. Dusjer forresten alltid etter bad, så dusj blir det lell.

Skrevet

tja...er litt opp og ned,men de dusjer/bader ihvertfall en gang i uken ;-)

Skrevet

Bader ca 2-3 ganger i uken. Begge vil heller bade enn å dusje, men hvis vi har det litt travelt dusjer jeg de istedet.

Skrevet

Er det bra for "lillebror" og dusje så ofte hvis han har tørr hud da? Tørker ikke bare det mer ut?

Her dusjer de 2-3 ganger i uka. Minst en av de gangene er bad. Har ikke badekar, men en stor balje som står inni dusjen. Føler de blir litt renere da på hender og føtter som blir utrolig skitne nå om sommeren. Men dusjer de allti også etterpå bad og vasker håret.

Skrevet

Faktisk så har ikke jeg de problemene som mange andre snakker om ang dusjing. Jeg tror selv det kan være bl.a fordi vi har egen brønn og det finnes ikke klor i vannet.

Og jeg har skikkelig gode effektive kremer som jeg smører ekstra med etter dusj.

Så ja det er bra å dusje så ofte, går han 3. dagen uten å dusje kommer eksemen "løpende".

Skrevet

de dusjer ca 2 ganger i uka. Vasker lillemor nedentil hver morgen (bruker bleie om natta) så det hender det går 1 uke mellom hver gang hun dusjer.

Skrevet

Her bader eller dusjer dem hver kveld før dem legger seg. Dem er begge i barnehagen og jeg synes det er viktig at dem får vasket seg skikkelig, spesielt siden sykdommer og slikt smitter så voldsomt i skolen. Før, da dem ikke gikk i barnehagen badet jeg dem annen hver kveld. Jeg smører dem ikke med krem bortsett fra når dem trenger det. Det er ikke bra å smøre barna for mye, det er mye stygt i baby lotioner og baby produkt. Jeg bruker miljøvennlig og såpe-fri "såpe" på dem, og dem har aldri hatt problemer med tørr hud. Vœr ops på hva dere bruker på barna, mammaer. Jeg las en fœl artikkel for ikke så lenge siden, ...så for all del hold dere borte fra Johnson & Johnson produkter og Aveno.

Skrevet

Nei det er ikke bra å bruke for masse kremer og prøve seg frem med såper og lukter.

Men det er forskjell på å ikke smøre storesøster, som aldri har tørr hud, og å ikke smøre lillebror som får eksem, og etterhvert kjøttsår av å ikke bli smørt.

Skrevet

Tre barn som blir "vasket ned" hver dag, i dusj eller bad to ganger om uka med skylning av hår, hårvask med shampo en gang om uka (bortsett fra 1 åringen, hun får kun skyllet hår selv om hun har en del av det).

De blir IKKE smurt nok.... .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...