Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha søskenvogn når nyeste tilskudd til familien blir født om et par måneder siden storebror bare er litt over ett år gammel. Har sett på noen vogner hvor barna sitter vedsiden av hverandre, og da kommer altså spørsmålet - siden de er så brede, er det mulig å komme seg inn gjennom "porten" på vanlig dagligvarebutikker og gjennom kassa ol med sånne vogner?? De virker jo for brede til å komme gjennom....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste er ikke bredere enn at de kommer gjennom gatedører, butikkdører o-sv ja. Tror det er 78 cm som er vanlig i bredde?

Skrevet

Vi har OTH og den er en av de smaleste, kommer igjennom vanlige dører bla. Likevel er det noen steder vi ikke kommer igjennom.

De fleste kasseporter er brede nok, men noen er så smale at vanlige folk her problemer med å komme igjennom...

Du vil nok oppdage hvor lite tilrettelagt samfunnet er for bevegelseshemmede når du går rundt med tvillingvogn.

Carena er forresten en billig og grei søskenvogn. Den er litt bredere enn OTH, men den funker helt supert for det :)

Skrevet

Vi har carena - billig og bra, hehe. Men den er de to-tre cm for bred til å komme inn visse dører... Men alt i alt er jeg superfornøyd med den vogna.

Skrevet

vi har titanium baby, og hittil har jeg kommet inn i alle butikker uten problemer, det er værre å gå rundt i butikkene,( spesielt klesbutikker-men nå er det ikke ofte jeg må ha med begge på kleshandel heldigvis..)

litt værre er det å gå ut gjennom kassa. men de fleste butikker har en åpning som er beregnet på "bred last" ..bare veldig kedelig når man har stått i kø i 10 min for så å oppdage at man ikke kommer fram til kortautomaten engang...

Skrevet

Vi har TFK twinner twist duo. Fantastisk vogn!! Lett og trille, fjærer bra, blir liten sammenlagt og er vel sånn standard at man kommer seg inn gjennom de fleste offentlige dører på 80 cm. Anbefales på det varmeste!!

Skrevet

Carena er tung og trille,det er ikke svingbart forhjul,og det er nesten et must med vekt av to barn oppi vogna.

Vi har nå GT-safari med store hjul (viktig) bak. Den er sinnsykt lett og trille,litt smalere enn vanlig vogn.

Den er billig,du får nye til 3000,-

Du kan lett med en hånd svinge rundt vågna. ;)

Skrevet

GT-safari er god - har den også. Men den har vel ikke håndbrems? Håndbrems er et must for meg, og det har carena. Så av billigvognene, valgte jeg derfor carena.

Ja, carena er noe tung fordi den ikke har svingbart forhjul. Men ikke verre enn at jeg kan ta alle mine tre på den uten å slite meg ut. (mellombror sitter på "taket"). Så det spørs jo hvor mye du vil legge i en søskenvogn. Skal du bruke den mye, kjøper du en dyr med "alt" av utstyr. Men hvis du ikke skal bruke den så mye, synes jeg carena er grei. Jeg bruker forøvrig min daglig siden jeg både leverer og henter i bhg, ca en km hver vei.

Men den er som sagt de to-tre cm for bred for en del dører. Jeg vet at enkelte søskenvogner er slankere, så det er nok verdt å ta med seg målebånd i butikken hvis bredden er viktig for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...