Gå til innhold

Hvor ofte steriliserer dere smokkene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde som regel noen smokker vi byttet med,så det ble ikke så ofte, men ca hver 14 dag,koka de i kaserolle æ...men huske itj heilt, veitja mi e 4 år sjø,glæmme fort...

Skrevet

hver eller annenhver dag ... hadde microsterilisator så d gikk utrolig fort! nå som den er pakket vekk så koker jeg dem opp en gang i uken tenker jeg, men han har bare samme smokk i 2 dager. En utrolig god måte å unngå for mye bakterie og smitte på!

gjør d som en rutine eks når du smører frokost om morningen eller når du lager middag! trenger jo bare koke i 2 minutter :))

Skrevet

Med førstemann kokte vi den hver gang den datt i gulvet (hadde 2 stykk vi bytet mellom da). Med andremann bare skylte vi den og kokte en og annen gang, byttet til nye etter 1-2 mnd. Med tredjemann så vi bare etter at den ikke var full av rusk og stappet den inn igjen, tror mannen kokte dem en gang i uken eller så, ellers ble de bare sterilisert når vi byttet dem ut med 1-2 mnds mellomrom.

Får iksom et mer avslappet forhold til sånt jo flere unger man får, hehe... Når babyen nå likevel eksponeres for snørr, host, nys og skitne små fingre fra storesøsken, så kan nok neppe en smokk som lander på en relativt rent stuegulv gjøre den store skaden ;-) Minstemann er nå også den av våres barn som har vært minst syk faktisk, så tror de bare har godt av å få i seg litt bakterier osv jeg.

Skrevet

Hehe.. Enig med Alva..Nå har vi bare en gutt på 1,5 år, og vente vårt 2. barn i september, men husker hvor nøye vi var på renhold på den smokken når han var mindre, men er liksom ikke såååå nøye nå lenger.. Men nå bruker han den bare når han sover da. Og etter at vi sluttet å koke flasker m.m, ble det sjeldnere og sjeldnere vi kokte den smokken.. Nå i dag kjøper vi bare en ny 3-pk når han trenger ny;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...