AO3 Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Vi drar snart på vaskekte sydenferie (charter for første gang i mitt liv! Backpackerdagene er over, gitt!), selvsagt med lille Knert. Vi skal ta med oss vogna (simo reisetrille) og bilsete. Vi har et arvet ekstrasete vi skal ta med, jeg tør ikke risikere setet vi bruker til daglig på fly... Men - hvordan sendes bilseter på fly? Er det sjanse for å få det med inn i kabinen hvis flyet ikke er fullt? Hvis det skal sendes sammen med bagasjen, hvordan pakker jeg inn det? Jeg regner med det vil regnes som et kolli - men hva med vogna? Kommer den i tillegg til den vanlige bagasjekvoten? Vi har faktisk bagasjekvote på 30kg hver, det er ikke verst.
* 5 om dagen * Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 det jeg har sett på samlebåndet ved endt reise,er at både vogn og sete kommer med bagasjen. det går ikke under din vektgrense på 30 kilo.
ToPrinsesser<3 Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Vi fikk ha med bilsete i kabinen og plasseret dette i hattehyllen, men kunne ha det ved oss dersom det viste seg å være ledig sete. Dette var av typen 0-12 kg. Ellers så sendes det som spesialbagasje sammen med vogn o.l og man må kjøpe (evt får) plast til å ha rundt dette på flyplassen. Her er link til SAS sine regler: http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reiser-med-barn/Reiser-med-barn/Reiser-med-spedbarn/ De andre selskapene har gjerne andre igjen. sjekk med reisearrangøren eventuelt.
lille sprelle Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Et nr.1 sete kan du ofte få med inn på fly. Er det et ledig sete, så får du det med litt ombyttinger. Da kan junior sove i det og du får litt pause fra å ha noen på fanget hele turen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå