Sjarmi Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Uff.....er litt trist nå! Jeg opererte for celleforandring i februar og fjernet endel av livmor halsen. Jeg var da 4 uker på vei uten å vite det. Idag skulle jeg på kontroll for å ta nye prøver og se at alt hadde gått bra med operasjonen. Da legen fikk vite at jeg hadde vært gravid under operasjonen så ble hun helt rar..... Det var veldig uheldig å bli gravid så tett opptil en livmor oparasjon....man bør vente noen mnd... Det er visst store sjangser for at det kan være indre skader på fosteret og de vil ta masse prøver for å se. Skal på kontroll neste torsdag og vi må bestemme oss til da om vi vil fjerne barnet eller beholde det hvis noe er galt. Da jeg fikk vite at jeg var gravid så ble jeg kjempe lei meg.....det var ikke planlagt og jeg hadde bare vært sammen med kjæresten min i 4 mnd. Men jeg var 3 mnd på vei så jeg kunne ikke velge det bort. Men nå gleder jeg meg sååå masse til å få det lille nurket også må jeg kanskje fjerne det!!!! Jeg er i uke 18 til torsdag og i uke 19 når jeg skal på UL. Legen titta på babyen idag og den hadde hvertfall 2 armer, 2 ben og et hode. Den sparket og beveget seg masse!! Håper virkelig at alt er bra med den lille! Vil jo ha barnet!! Er det noen av dere som har tatt narkose mens dere var/er gravide? Eller som nylig har fjernet endel av livmorhalsen?
maizi Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Hei! Så utrolig kjipt!! Burde ikke legene ha forvisset seg om at du ikke var gravid før de opererte??? Hvor langt er du på vei nå da? Jeg skulle hatt en operasjon nå på våren, men fordi jeg er gravid er den utsatt. Kan ikke svare på spørsmålene dine, men en venninne av meg brukte noen medisiner som kunne være svært skadelig for foster. Hun var også gravid uten at de visste, og ble kjemperedd fordi hun hadde tatt medisinene mens hun var gravid. Det gikk helt fint med barnet. Jeg er ingen ekspert, men om barnet ditt hadde veldig store skader ville jeg jo tro at du hadde spontanabortert det. Tenk på at narkomane som ruser seg i hele svangerskapet får velskapte barn. Sålenge barnet viser tegn på trivsel i magen din og vokser som det skal syntes jeg du skal kose deg med magen og glede deg over din lille. Den fortjener at mammaen har tro på den! Har jo tross alt gått bra så langt:) Ønsker deg lykke til!
AngryBird Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Eksen te en venn av meg fant ikke ut at hun var gravid før hun var kansje 4-5 mnd på vei. I denne perioden ble hun operert for en svulst eller noe i magen. Legene merka ingenting underveis og hun fikk sjokk når hun senere fant ut at hun var gravid. Hun slet også med dårlig samvittighet fordi hun gikk så lenge uten å merke graviditeten og derfor var på fester og drakk og kosa seg. Alt gikk helt fint med ungen da. Ble født frisk og fin og uten problemer:)
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Ja! Jeg gjennomgikk en operasjon relatert til livmor og eggledere og det viste seg i ettertid at jeg var flere uker på vei når dette skjedde. Tenkte aldri på å ta en graviditetstest i forkant da vi har fått beskjed om at det er svært lite sannsynlig at vi kom til å bli spontant gravide. Du kan tro jeg har grått mine bitre tårer og forbannet meg selv for dette i etterkant. Vi har på grunn av dette fått god oppfølging med ultralyder, fosteret ser normalt ut så langt de kan se. Gynekologene har vært enstemmige om at de ikke mener det har vært grunn til å avbryte svangerskapet fordi alt ser normalt ut. Vi fikk også beskjed om at hvis fosteret hadde fått alvorlige skader hadde jeg kommet til og spontanabortert. Nå er det noen uker igjen til vi får møte vårt lille mirakel og jeg håper inderlig alt er bra med den lille! Kan evt. meldes nærmere over PM eller noe?
Tyren78-09+12 Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Da jeg tok en kikkhulloperasjon gjennom navlen for å finne ut årsak til barnløshet før jeg begynte med prøverørsforsøk, måtte jeg ta en graviditetstest i forkant av operasjonen. Merkelig at ikke du også måtte det. Men som skrevet over her..så får både narkomane osv friske og velskapte barn også. Lykke til! Alt er nok bra skal du se!
Artica Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Hei:) Måtte du ta cellegift? Dette går nok veldig bra skal du se, mange som blir opr under graviditeten, men de gjør en ekstra sjekk når man har vært igjennom en opr. Ellers vil jeg bare tipse deg om kvinneguiden, ei anna der somskrev om samme type opr, og anbefalte alle som har gjennomgått en slik opr å få satt på strikk rundt livmorhalsen. Fordi det kan være større fare for tidlig fødsel. Sjekk det ut du. Ikke meningen å uroe deg, men ser på det som min plikt å gi ut informasjon som kan redde andre fra vonde opplevelser. Lykke til med den lille:)
Sjarmi Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2009 Tusen takk alle sammen for fine svar!! Jeg syntes også det er rart at de ikke sjekker om man er gravid før en operasjon. Jeg er 27 år og det er jo ganske normal alder å bli gravid i. Jeg har ikke tatt cellegift. Men som dere skrev så er det jo mange som har gjordt og tatt værre ting enn meg som får friske barn. Og jeg tror nok også jeg hadde mistet babyen hvis det hadde vært missdannelser på den. Takk for tipset Artica!! Jeg skal sjekke det ut:-) Gru gleder meg til Ul nå:-) Det blir uansett svar god å få se babyen og vite om alt er bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå