Gå til innhold

Kan man spise jordbær??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har hørt en gang før at gravide ikke skal spise jordbær?(jeg har til nå bare spist jordbærsyltetøy..) Men har siden ikke hørt noe om det. Jeg elsker jordbær..og nå går vi jo mot sommer og jordbærsesong også... Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,bare spis!:) masse jern.

Skrevet

Spis alt du orker! DET skal i allefall jeg i sommer :) Er blitt sagt at man skal vise forsiktighet med å spise jordbær når man ammer, fordi den lille kan få en reaksjon på det. Men det er jo langt i fra sikkert, er bare å legge merke til om noe forandrer seg med den lille dersom man spiser:) Om det ikke gjør det, så er det ingenting i veien for å spise :)

Skrevet

Herlig!!...d var mens man ammer ja kanskje..da er det ingen fare..jeg har ikke termin før 6.september..så da skal jeg jammen kose meg med MASSE jordbær i sommer!! :)

Takker for svar begge to! :)

Skrevet

Oh, nå ble jeg nesten redd.... Har jo nettop planta 30 jorbærplanter i hagen så håper jo på å kune kose meg med dem i sommer:)

Ingen sommer uten jordbær:D

Gjest ~Gravida~ Uke 20
Skrevet

Bare å spise jordbær, all frukt og grønt skal jo vaskes godt pga toxoplasmose smitte i jord.

I jordbæra er det mange krinkler og kroker,så husk å vask den veldig godt. ;)

Skrevet

Jeg ELSKER jordbær!! men sist jeg var gravid, fikk jeg en allergisk reaksjon på friske jorbær :( Har aldri reagert på det før, så ble litt paff da halsen min plutselig snurpet seg sammen, og jeg "fikk" pigger på tunga og nedover hele halsen :(

Legen sa at det var fordi jeg var mer utsatt for slikt når jeg var gravid. Å nå i etterkant, sitter jeg her og kan fortsatt ikke spise friske jordbær uten å ta medisin rett etterpå :( Kjedelig, men slik er det.

Skrevet

Jeg har bare hørt at man ikke burde spise jordbær når man ammer, men at det rådet har de gått bort fra nå. Så spis jordbær! Jeg MÅ ha jordbær! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...