vi-2 Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Hei. Når sluttet dere med lue på de små? Noen sier til meg at de ikke trenger lue, og har sett i barnehagen når jeg har kommet å hentet sønnen min at han ikke har hatt lue på seg. Og i dag måtte jeg til legen, han hadde fått ørebetennelse, øyekatar og noe halsonde... Ja ja
Anettemor82 Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Er det sant? Nei, vet du hva! skjønner ikke at de kan gjøre det. Da bør du gi beskjed at det førte til ørebetennelse osv. Håper virkelig ikke den dagen min gutt skal i barnehagen at de da ikke tar på lue. Jeg bruker lue fortsatt på gutten min. Vet ikke hvordan det er med vind der du bor, men her i Bergen blåser det godt så jeg tør ikke noe annet.
Shinyogsmåen Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Ser det er fler her ute som ikke bruker lue nå. Men jeg kommer ikke til å slutte med det, det er fortsatt en del vind ute (oslo). Har selvfølgelig en tynnere lue på. Uansett er det du og ikke barnehagen som bestemmer om gutten skal ha lue på. Kanskje de mener den er for tykk?
BEA-77 Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Vi bruker lue og kommer nok til å gjøre det så godt som hele sommeren. Er så sinnsykt med vind her vi bor. Har en tynnere variant på de fineste dagene da...
Sunniva78 har to små Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Vil ikke ha et barn som plages med ørene, og han har allerede hatt èn ørebetennelse. Så her kommer vi til å bruke lue lenge ja. Har alle varianter i bhg, vindtette, pannebånd og litt tynnere bomullsluer. Men der er det heller andre veien, de har på altfor tykke luer, så han er våt i håret av svette når jeg henter...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Bor på østlandet og bruker lue enda, fortsatt kald luft når det blåser. Hun bruker tynn bommullslue nå, men steiker sola drar hun den av og hvis det da er vindstille får hun gå uten. Vi bruker også pannebånd endel nå, slik at hun får litt luft på toppen av hodet, samtidig som at ørene er dekt. Si ifra til bhg at ditt barn skal ha lue enda, så respekterer de nok det!
Bebés'ilvousplâit Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Det er så enkelt at man slutter ikke med lue til de små! Er det varmt, så bruker man en tynn lue i bomull eller solhatt, regner det så bruker man sydvest eller annen vanntett lue, er det kaldt så bruker man vindtett lue i ull, event. ull/bomull eller varm vann- og vindtett lue. Mulig jeg er helt nazi på dette området, men jeg er av den klare formening at unger skal bruke lue hele året. Så det gjør mine to. Klart du skal si ifra i barnehagen hva du synes om at sønnen din ikke har lue på seg når du henter ham der, og at han av den grunn er blitt syk! Det må de bare rette seg etter.
Mamman til 2 Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Det er vel strengt tatt ikke så svart hvitt??? Jeg kommer absolutt ikke til å bruke lue på min gutt, som er litt over ett år, utover sommeren. Om han er i sola så selvsagt solhatt eller caps for å beskytte hodebunn og øyne men ikke ellers!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå