Gå til innhold

Mai-slankegruppas Veietråd! ;)


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol

Oi gratulerer!

Jeg gleder meg til den vise under 80 så blir neste milepæle under 70... phu langt igjen for min del :-(

 

Men flink har du vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har visst samme mål som deg, Bjørnen Collargol. Jeg er 170cm høy og her om dagen sjekka jeg ut hvor hva vekta mi burde være for å havne i kategorien normalvektig (BMI): 72kg...har endel kilo til å miste, men det skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her, jeg :) Håper det går fint!

 

27.04 85.5 kg

 

18.05 83.0 kg gleder meg og til den store milepælen med 7'tall!...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

27.04.

vekt: 85,7 kg

midjemål: 89,5 cm

 

04.05.

vekt: 84,8 kg

midjemål: 89 cm

fettprosent: -0,5%

 

11.05.

vekt: 84,4 kg

midjemål: 87,5 cm

fettprosent: -0,1%

 

18.05.

vekt: 84,6 kg

midjemål: 85,5 cm

fettprosent: +0,3

 

25.05.

vekt: 83,9 kg

midjemål 85,5 cm

fettprosent: -0,5%

 

Sånn passe fornøyd, men med bursdagsfeiring 2 dager og huset fullt siden onsdag så er det helt greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.05.09 - 88,4kg

25.05.09 - 87,5kg

 

Godt fornøyd, men skulle gjerne hatt veiedag i går, for da var vekta 87,1kg. Etter "fridag" fra slankekuren og både is og hamburger, gikk den opp til 87,5kg gitt;). Men men, man må jo kose seg litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå, jenter!

Veiedag i dag og jeg har ikke gått ned en pøkk, verken i vekt eller midje. Ikke opp noe heller, forsåvidt...

Har vært syk siden forrige søndag, med feber og halsbetennelse, så jeg har bare liggi på sofaen og sløva'n hele dagen omtrent... Og knasket penicillin =oP

Får satse på at jeg er igang igjen med treninga i løpet av denne uka! =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27.04 85.5 kg

 

18.05 83.0 kg gleder meg og til den store milepælen med 7'tall!...

 

25.05 81.5 kg ...nærmer seg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.05: 73,1 kg

26.05: 70,1 kg

 

Skal veie meg på mandager fremover. :) Jeg går også på frokostkonseptet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. mai: 76,4 kg

11. mai: 75 kg

18. mai: 74 kg

25. mai: 72,8 kg

 

Går kjempebra her!:-) Trodde jeg skulle greie maks 3 kg på 3 uker, men så ble det jammen meg 3,6 kg i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27.04.09:

76,6 kg

110 cm rundt livet

 

01.06.09:

68,4 kg

102 cm rundt livet

 

Minus 8 cm og 8,2 kg!

 

"Bare" 12 kg igjen til jeg når målet mitt!! =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

27.04.

vekt: 85,7 kg

midjemål: 89,5 cm

 

31.05.

vekt: 83,9 kg

midjemål 85,5 cm

 

Denne uken var tallene nøyaktig den samme som forrige uke :-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Bjørnen Collargol! Men stå på! Av og til dabber det av, men hold på motivasjonen så går det nedover igjen:)

Jeg var på 86,7kg på søndag, men opp igjen til 87,1kg i dag, men da har jeg i det minste lukta på 86 tallet og fikk ny motivasjon av det.

 

Så:

27.05.09 - 87,5kg

02.06.09 - 87,1kg

 

Går i alle fall riktig vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare slenge inn en snikveiing. Ble overlykkelig da jeg gikk på vekta i dag og den viste 86,1;)

 

Hadde satt meg som mål å komme inn i ei fin bukse jeg har i juni (størrelse 42) og jaggu passa den gitt! Den sitter til og med litt løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, grattis!! Sto du ikke litt stille en stund? Har du begynt å trene mer eller spise annerledes siden du gikk ned så mye på så få dager nå?

 

Selv gleder jeg meg til veiedag i morgen, siden jeg kanskje tror jeg er på 66- tallet... Er liten da, så min normalvekt er rundt 55-58 kg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig aktiv i helga, men syns ikke jeg spiser anderledes. Kan jo hende jeg sto stille siden jeg skal ha mensen. Pleier å lagre litt mer vann da....

 

Lykke til i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Oi, oi Hanne....

Helt utrolig så bra nedgang!

 

Jeg kjenner jeg begynner å miste litt motet igjen, men jeg skal ikke gi meg.

Det er problemet mitt at jeg går ned 5 kilo og så blir det stopp. Nå har jeg ikke gått ned 5 en gang og jeg har liksom stått så og si stille i flere uker nå....

 

har faktisk bestilt dette frokostkonseptet nå.... Får virkelig håpe at det hjelper meg, begynner å bli litt desperat nå kjenner jeg :-(

Har jo fortsatt ca 15-16 kilo som skal av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, Collargol! Og fortell meg hvis frokostkonseptet virker;)

 

Har faktisk gått ned mer til i dag: 85,7kg (0,4kg fra i går). Så håper den lille stilleperioden min er over og dette går riktig vei igjen. Vi står ganske likt, du og jeg; begge skal ned 15-16kg. Hvor høy er du? Og hva tenker du er trivselsvekten din?

 

Jeg er 170 og har (ut fra bmi) funnet ut at jeg må ned til 72kg for å være normalvektig. I dag gikk jeg faktisk fra fedme til overvekt på bmi-skalaen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Hehe ja vi har virkelig en grunn til å stå på nå, i håp om å vinne over de 15-16 kg først ;-)

 

Jeg er 164 og bør iflg BMI ligge fra 67,XX kg og mindre.

 

Jeg bør ikke bli mindre enn 62 kg for det blir ikke pent. Jeg har ganske kraftig beinbygning så 65-67 er min trivselsvekt. Går gjerne litt mere ned til å begynne med for det er jo en kjennsgjerning at man gjerne går opp et par kg når man kutter helt ut å "slanke" seg...

 

JEg fikk jo sv.diabetes og beskjed fra legen om at jeg måtte gå ned i vekt når ungen var ute. Jeg har virkelig forsøkt, men jeg veier bare 4,5 kg mindre nå enn når jeg ble gravid. Jeg har lavt stoffskifte også så det hjelper meg ikke akkurat :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, lavt stoffskifte er ikke gøy. Både mormor og moren min har fått bekreftet lavt stoffskifte, så jeg regner vel med at jeg også har det siden jeg legger på meg av så lite og er slapp. Men ser jo også at lavkarbo fungerer for meg selv om det går sakte.

 

Men jeg syns jo det er bra at du er lettere enn da du ble gravid! Det er jo godt jobba! Har du noen plager nå etter sv.diabetesen? Vet så lite om det. Er det noe du fortsetter å ha etter graviditeten eller blir du frisk igjen?

 

Jeg var då heldig å ha dårlig matlyst i graviditeten og gikk bare opp 6-7 kg. Var faktisk 7 kg lettere etter graviditeten enn da jeg ble graivd, men da matlysten kom tilbake bare rant det på og plutselig var jeg oppe på det samme jeg var da jeg var høygravid. Sukk! Ikke gøy, men nå har jeg i det minste funnet en livsstil som gir meg vektreduksjon og som jeg kan leve med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Ja dette med svangerskapsdiabetesen var ikke gøy. Jeg var kvitt det etter at jenta vår kom til verden, MEN jeg er da veldig i risikosonen for å utvikle diabetes 2. Min far og flere slekninger har dia 2 også så det gjør jo ikke ting bedre. Overvekt er en av de tingene som utløser dia 2 og siden jeg har en BMI på over 31 så er jo ikke den akkurat med meg.

Jeg la på meg 18 kilo i forbindelse med prøverørforsøkene desverre :-(

Men vi fikk et vidunderlig lite barn utav det så sånn sett er det absolutt verdet det!!!!

 

Dersom jeg skulle være så heldig å bli gravid i gjen må jeg være foreberedt på at jeg får det igjen. Men jo mere jeg klarer å gå ned før den tid og endre mitt kosthold jo bedre forutsetning for at jeg ikke får det.

Jeg har dessuten en risikofaktor som er konstant, samt at jeg også fikk svangerskapskløe med forhøyede leververdier. Alt dette samt noen flere "småplager" gjorde at de ikke turte å la meg gå ut svangerskapet. Jenta vår ble tatt med keisersnitt 5 uker før termin.

 

Fikk beskjed av legen på Ullevål om at jeg MÅTTE gå ned i vekt etter at ungen kom til verden. Nå er hun blitt 1 år og jeg har fortsatt alt for mange kilo på kroppen.

 

Jeg skal snart til legen for oppfølging i forhold til stoffskiftet og kommer til å forlange å få hjelp til å gå ned i vekt. Det er jo tross alt helsen min det er snakk om, og jeg har planer om å kunne være frisk og ta meg av ungen min i maaaaaaange år fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kommer du til:)

 

 

Dagens vekt står stille etter helga, og 4 øl/3 vafler på festival på fredag....

 

86,1kg.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har gått ned 0,1 kg :-(

Jeg er så DRITT lei av å prøve nå kjenner jeg. Skal fortsette, men neste uke bør det være litt mere vettuge tall synes jeg!!!

 

83,8 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grrrr, ikke ned noen ting på to uker nå

 

fortsatt 81,7 , men har minsket 3 cm til rundt livet på 2 uker, til 91 cm.

 

godt en har flere mål å jobbe mot :)

 

ellers er jeg ganske overbevist om at jeg venter mensen snart. har ikke fått orden på syklus ennå, så jeg er litt spent. sist måned så gikk jeg ikke ned noe på en uke, fikk mensen og da jeg veide meg uka etter så var det ned 1,5 kg! Følte meg oppløst og pløsen da også, så nå krysser jeg fingra for at det det som er årsaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Uff ja du er ikke alene da, hvis det er en trøst, men du har i alle fall mistet cm, har ikke det heller jeg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...