Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lam noen hjelpe meg. Venter en spire om 9 uker, og må begynne å ordne litt. Åssen skal vi frakte hjem fra sykehuset? Er det bærebagen på vogna folk bruker? Og da må man vel ha et eller annet nett å sikre bagen m? Ikke veldig inne i disse tingene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de skal vel ikke sitte (i sete og ellers) de første mnd?

Skrevet

Jo, bilsete er det de anbefaler i bil helt fra begynnelsen. Bag er visst ikke så sikkert i bil har de funnet ut.

Skrevet

Men er det ikke noe med at det er belastning på rygg/rompe som man ideelt sett ikke skal ha? Og i august/september skal vi kjøre 40 mil (til vestlandet), da blir det jo stor belastning selv om man tar pauser på veien.

Skrevet

Det er uansett mye tryggere enn bag.

Om dere skal kjøre langt, så anbefales det heller å ta hyppige pauser.

Når dere skal kjøre såpass mye som 40 mil må dere bare regne med noen time ekstra..

Vi kommer til å kjøre en tur på mellom 50 og 60 mil noen måneder etter fødsel. Men da må vi bare ta masse pauser. :) Går bra det.

Skrevet

Vi har kjøpt britax baby safe sleeper. Skal mye på farten så håper det kan passe våre behov. Dette er bag som er ment som bilsete. Har kjøpt vogn som passer til også så da er det bare å klpkke over til det når vi skal gå. Best i test var det vist også.

Skrevet

Er det ikke kommet nye regler ang bag? Tror ikke det er lov lenger.. ?

Skrevet

"Bagen vi har kjøpt", er helt ny. Ikke slik som det var før med nett over baggen til vogna Den er som et bilsete med likt feste for babyen bare at hun kan ligge helt flatt. Ligger sidelengs med hodet inn mot midten. Tar litt stor plass, men det går fint for oss.

http://forbrukerportalen.no/produkter/15678/

Skrevet

oda09 - hvor har du kjøpt denne? Jeg skulle gjerne hatt en sånn til min minste i sommer, da skal vi både til Danmark og til vestlandet... :)

Skrevet

Den kjøpte jeg i Sverige. Tror den kan passe oss utmerket da vi skal mye på farta. Kan brukes opp til barnet er drøye 10 kg.

Skrevet

det anbefales nå kun å bruke bilsete. de babysetene som er på markedet er så flate i nesten liggestilling at det skal være lite belastning på rygg... men kjenner flere som ikke blir anbefalt å kjøre så langt som 40 mil med en så liten baby altså.....

hvis du velger å bruke vognbaggen må du ha sikkerhetsnett å feste det i, men jeg vet neimen ikke om du får tak i det noe sted nå altså.....

Skrevet

Hva koster en slik sak?

Skrevet

det lurer jeg også på?? pris??

Skrevet

denne har jeg også skaffet meg, det er jo best for babyen å ligge flatt så lenge som mulig....

den virker sååå genial:)

Skrevet

men hva koster den??

Skrevet

de må transporteres i bilsete for spebarn, bag med nett er ikke på langt nær så sikkert.

Lykke til .

Skrevet

Tror det kostet 2400 svenske. Men fikk det på introduksjonstilbud til 1500 Nkr. Håper på å slippe og kjøpe det helt minste setet, slik at jeg kan kjøpe det som brukes frem til ca 3 år etterpå.

Skrevet

Både Britax baby sleeper og Bebe Confort sin Windoo Bag er godkjente bilbagger i Norge. Vi har kjøpt sistnevnte som vi bruker som både bilsikringsbag og vognbag på Bebe Confort High Trek.

Men vi bruker bilsete på kortere turer!! Føler at det er mer trygt. Kanskje mest fordi alle ser så stygt på deg med en gang du legger babyen i bag i bil...

Skrevet

Hmmm. syns detta var vanskelig jeg. Og er det noen her inne som tar sjemsen på å kjøpe bilsete brukt? Man vet jo ikke hva slags behandling setet har fått, selv om man ser litt på utseendet. Vil jo ikke risikere noe. Og så er det det å feste det. Min søster hadde fått beskjed for noen år siden at det mangla noe i bilen så da måtte de evt bore hull i gulvet for å feste et sete. Men med en Avensis 2005 mod burde vel ikke det være en aktuell problemstilling? Har sitti og kikka på nettet og søkt på forskjellige setetyper, men ikke blitt noe særlig klokere

Skrevet

Som AdrenaLine sa, så er bagen til Bebe Confort godkjent til bilkjøring. Den har festepunkt til bilbeltet og sele til babyen. Med hode mot mitten av bilen er dette godkjent, men! Jeg har også lest at Trygg Trafikk fra råder dette, fant denne linken: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2828

Men her refererer de jo til bagger som ikke nødvendigvis er laget for bilsikring. For i Bebe Confort sin bag så er barnet sikret i tilleg til bagen. Både med sele og nakkestøtte. Så i mine øyne blir det sikkert. Noen tanker?

Skrevet

Hun manglet nok isofix-fester... Vi har ikke det på vår 2005-modell Ford Focus. Men man kan ettermontere slik søsteren din fikk beskjed om for noen tusenlapper.

Vi har derimot kjøpt et sete med base, men hvor basen festes med bilbelte. Men det funker på samme måten som isofix så vi kan klikke setet ut og inn uten problemer når vi trenger det. Og ja, vi kjøpte faktisk brukt fordi det hører til vogna... (Bebe Confort Creatis-Fix). De vi kjøpte av var veldig ordentlige og alt pent brukt så vi tar sjansen.

Skrevet

Afea, hvilken vogn endte dere med til slutt? :)

Skrevet

Adrenaline, vi var å bestillte vogn i dag :D Bebe Confort hele pakka :D Når jeg så den igjen i dag syntes jeg ikke bagen var liten lengere hehe. Gleder meg til å få den, de hadde ikke alle delene inne i dag. Vi skal ha Creme farget bag og bilstol og OxyBlå sportsdel. Hvilke farger har dere valgt? Synes de er super fine. Litt dyrt, men men :D

Skrevet

Det er blitt forbudt med bag i bil fra januar 2009 så det kan vi bare glemme.. den andre greien dere snakket litt om lenger oppe aner jeg ikke hva er så der vet jeg ikke..

Skrevet

Forbudt? Hvor har du det fra?

Skjønner godt at det er forbudt med festing på gamle måten, men finner ingen plasser ang. de nye sikkringene. De er sikret som en bilstol der barnet også er sikret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...