Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har aldri vært hos gynokolog før (er20 år) dette er mitt første barn. Er 24 uker på vei nå og synes det er litt rart at jeg ikke har fått en gynokologisk undersøkelse enda. Har ikke vært noe spesielt behov for det da...men i morgen skal jeg til jordmor for 1.gang, har bare vært til fastlegen til kontroll før også lurte jeg på om hun tar en sånn undersøkelse hvis jeg sier at jeg aldri har fått det. Vil isåfal forberede meg litt psykisk og dusje ekstra godt først, men hun kommer kanskje ikke til å gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Tviler på at jordmor gjør det, dette er en legeoppgave. Men enig i at du burde få tatt en GU hvis du aldri har gjort det. Bestill time hos fastlegen din så får du det gjort. Men vær obs på at du antagelig må ta en ny etter fødselen så han får tatt celleprøve, det vil de helst ikke ta i svangerskapet (og hvis de gjør det gjør de det helst helt, helt i starten).
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Jeg var like gammel som deg da jeg ble gravid, men de sa det var like greit å vente til 6ukers kontrollen. De ville ikke "plage" meg med noen gu
MorStine+jente09 Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Samme gjelder meg i grunn.. Er 20 jeg også, min første graviditet, har heller ikke vert til gynekolog før, og har heller ikke fått noen undersøkelse etter jeg ble gravid. Har stusset litt på dette, men rekner med at det er det som er normalt da, med tanke på at det er slik min lege praktiserer det. Men tenker også at hva om det er noe "unormalt" der nede? Det kan jeg jo umulig vite, i og med at jeg ikke har tatt slik undersøkelse før. Hva om det er noe som kan hindre en normal fødsel eventuelt? Hmmm..Menmen:)
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Jm har aldri tatt GU på meg (tre graviditeter), heller ikke fastlegen i forbindelse med graviditet. Så du kan vente. Ikke noe stress med GU nå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå